JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 939.
  • poniedzia┼éek, 04 marzec 2013 10:01

Jak szybko sprzeda─ç dom?

Jak szybko sprzeda─ç dom?

 

Kiedy my┼Ťlimy o sprzeda┼╝y domu lub mieszkania, pierwsz─ů i najwa┼╝niejsz─ů rzecz─ů, kt├│r─ů powinni┼Ťmy zrobi─ç to szczerze odpowiedzie─ç sobie na pytanie: Czy to jest to czego w┼éa┼Ťnie chc─Ö? Cho─ç wydaje si─Ö to trywialnym pytaniem z punktu widzenia sprzeda┼╝y domu, a tak┼╝e wszystkich dzia┼éa┼ä, kt├│re musz─ů zosta─ç wykonane na drodze do sukcesu, to ├│w pytanie jest pytaniem kluczowym.

Masz zdj─Öia lub film do tego artyku┼éu?   Wy┼Ťlij je do nas!

Typography
  • Small
Udost─Öpnij to

M├│wi─Ö tak, my┼Ťl─Ö nie.

Zdarza si─Ö, ┼╝e przychodz─ů do mnie Klienci i od drzwi komunikuj─ů: ÔÇ×Chcemy sprzeda─ç domÔÇŁ. Jednak┼╝e w momencie, kiedy zaczynamy omawia─ç konkretny przypadek i kroki niezb─Ödne do osi─ůgni─Öcia celu, widz─Ö ┼╝e zaczynaj─ů si─Ö pojawia─ç ma┼éo konkretne odpowiedzi. Cz─Östo s─ů one skrupulatnie ukryte pod s┼éowami: ÔÇ×Nie jestem pewienÔÇŁ, ÔÇ×Nie wiemÔÇŁ,ÔÇ×Musz─Ö to jeszcze przemy┼Ťle─çÔÇŁ etc. Dla mnie jest to wyra┼║ny sygna┼é, ┼╝e Klient jeszcze nie podj─ů┼é decyzji o sprzeda┼╝y swojego domu.

 

Sposób na pierwsze złe wrażanie.

Z punktu widzenia potencjalnych Nabywc├│w niedecydowany Klient-Sprzedawca to najwi─Öksza katastrofa. Ju┼╝ od wej┼Ťcia, a cz─Östo uliczki b─Öd─ů czeka┼éy na niego niemi┼ée niespodzianki. Obskurny ┼Ťmietnik, zwi─Öd┼ée kwiaty, zmi─Ötolone przez deszcz li┼Ťcie, ruchome p┼éytki chodnika i pokr─Ötnie wyznaczone przez nie, tajemnicze ┼Ťcie┼╝ki, na kt├│rych omini─Öcie sposoby znaj─ů tylko w┼éa┼Ťciciele, ale oni si─Ö tym nie martwi─ů.Ostatnie lecz nie mniej wa┼╝ne to psy podw├│rkowe i te ÔÇ×lepszeÔÇŁ rasowe (cho─ç w sumie bez znaczenia), o kt├│rych par─Ö s┼é├│w wi─Öcej. Wi─Ökszo┼Ť─ç ludzi nie ma nic przeciwko pupilom, zar├│wno tym strzeg─ůcych posiad┼éo┼Ťci na zewn─ůtrz, jak i wewn─ůtrz domu. Problem tkwi w tym, ┼╝e ÔÇ×wi─Ökszo┼Ť─çÔÇŁ niekoniecznie oznacza ÔÇ×ka┼╝dyÔÇŁ i trzeba zawsze mie─ç na uwadze co lubi, a raczej nie lubi nasz potencjalny Nabywca. Zwierz─Öta domowe z r├│┼╝nych przyczyn cz─Östo s─ů jednym z powod├│w pierwszego z┼éego wra┼╝enia, a w konsekwencji decyzji o rezygnacji z zakupu potencjalnie wymarzonego przez Klient├│w (przecie┼╝ przyszli go ogl─ůdn─ů─ç) domu. Ka┼╝dy z nas zna tabliczki na uliczce z wyrysowanym owczarkiem lub rotwailerem,do┼Ť─ç jasno komunikuj─ůce slogany: ÔÇ×Ja tu rz─ůdz─ÖÔÇŁ, ÔÇ×Tutaj ja pilnuj─ÖÔÇŁ albo jeszcze jedno - ÔÇ×Uwaga z┼éy piesÔÇŁ i moje ulubione ÔÇ×Kto pierwszy b─Ödzie przy uliczce?ÔÇŁ Pytanie czy chcemy trzyma─ç naszych Nabywc├│w z dala od naszej posiad┼éo┼Ťci jest raczej pytaniem retorycznym. W dzisiejszych czasach wa┼╝niejsze jest pytanie: czy sta─ç Sprzedawc├│w na takie eksperymenty?

 

Sprzedawca kontra Nabywca.

Kiedy nasz Nabywca przekracza pr├│b domu, jeszcze nie przeczuwa w jakie tarapaty si─Ö pakuje. Na ka┼╝dym kroku jest pod┼Ťwiadomie lub ┼Ťwiadomie informowany o tym, ┼╝e to nie jest jego teren (gdzie┼Ť ju┼╝ to s┼éyszeli┼Ťmy, prawda?) i ┼╝e jest tu widziany, ale niemile. Osobiste przedmioty, zdj─Öcia rodzinne, pami─ůtki z wakacji, tudzie┼╝ krzy┼╝yki lub obrazki┼Ťwi─Ötych, rozwieszona bielizna i pi┼╝ama wystaj─ůca jedn─ů nog─ů z ┼é├│┼╝ka, nieustannie ┼Ťl─ů swoje przes┼éanie: ÔÇ×Id┼║ ju┼╝ sobie! My tu przecie┼╝ mieszkamy!ÔÇŁ, ÔÇ×Nie dotykajÔÇŁ, ÔÇ×Nie, nie, nie, nie, nieÔÇŁ. Oczywi┼Ťcie wszystko to przy wt├│rze samych w┼éa┼Ťcicieli domu, kt├│rzy na ka┼╝d─ů ingerencj─Ö w ich prywatne ┼╝ycie b─Öd─ů reagowa─ç tak jak ka┼╝dy z nas - raczej zdenerwowaniem i z rozdra┼╝nieniem, ni┼╝ szerokim u┼Ťmiechem oznajmiaj─ůcym: ÔÇ×Ten pi─Ökny dom jest wprost stworzony dla Was!ÔÇŁ. Podczas takiej wycieczki po domu Nabywca prze┼╝ywa prawdziwe katusze. Ka┼╝dy kolejny pok├│j to strach przed jeszcze nie odkrytym i w ten spos├│b koszmar trwa. Sprawy znacznie si─Ö komplikuj─ů i si─Ögaj─ů zenitu (albo raczej nadiruÔÇŽ) w cz─Ö┼Ťci prywatnej domu. Sypialnia w┼éa┼Ťcicieli, pokoje dzieci- szczeg├│lnie tych z ko┼äc├│wk─ů na┼Ťcie - oraz g┼é├│wna ┼éazienka s─ů punktami kulminacyjnymi negatywnych odczu─ç, kt├│re niczym taran przeje┼╝d┼╝aj─ů przez zmys┼éy i umys┼éy Nabywc├│w. Jak my┼Ťlicie - wr├│c─ů jeszcze?

 

Klient nasz Pan.

Cho─ç ta stara maksyma w wielu przypadkach si─Ö sprawdza, z punktu widzenia sabotuj─ůcego Klienta, jest ona z pewno┼Ťci─ů bardziej przekle┼ästwem ni┼╝ udanym sposobem na szybk─ů i intratn─ů sprzeda┼╝ domu. K┼éopoty, kt├│re spotykaj─ů potencjalnych Nabywc├│w to r├│wnie┼╝ problemy wszystkich os├│b zaanga┼╝owanych w proces sprzeda┼╝y domu, i jak na ironi─Ö, samych Sprzedawc├│w. Brak odpowiednio przygotowanego mieszkania to tylko jedna z pozycji na li┼Ťcie rzeczy nagl─ůcych do zmiany nastawienia. Trudno┼Ťci z ustaleniem ceny, termin├│w oraz swoisty brak elastyczno┼Ťci w kontaktach z Nabywcami to kolejne punkty zapalne. Sam Sprzedawca za┼Ť nieustannie toczy ze sob─ů bitw─Ö g┼éos├│w i pi─Ötrz─ůcych si─Ö pyta┼ä bez odpowiedzi zapominaj─ůc, ┼╝e jedynym s┼éusznym lekarstwem - s┼éodk─ů pigu┼ék─ů do prze┼ékni─Öcia jest podj─Öcie decyzji.

 

Klucz do sukcesu.

Bez szczerej rozmowy w cztery oczy (cho─çby przed lustrem) i podj─Öciem decyzji nie b─Ödzie fanfar├│w i dzwon├│w o zachodzie s┼éo┼äca, to pewne. Pytanie jest proste: czego chcemy? Po co idziemy do zajmuj─ůcych si─Ö marketingiem nieruchomo┼Ťci, home stager├│w i po┼Ťrednik├│w? Je┼Ťli z ca┼éym zaanga┼╝owaniem i zaufaniem podejdziemy do tematu sprzeda┼╝y domu, mog─Ö zagwarantowa─ç sukces. On w odr├│┼╝nieniu od pora┼╝ki potrzebuje decyzji, jasno okre┼Ťlonego planu dzia┼éania oraz determinacji w jego wykonaniu, czego Tobie i sobie przy sprzeda┼╝y domu ┼╝ycz─Ö.

 

Publikacja:
opublikowano w Nieruchomo┼Ťci
Podoba Ci si─Ö?
Rate this item
(0 głosów)
stop-hejt
Dzielenie si─Ö opini─ů jest cenne, ale mo┼╝e rani─ç innych!
Komentujesz? Nie ra┼ä i nie obra┼╝aj innych! "Nie" dla komentarzy zawieraj─ůcych - przemoc, pomawianie, gro┼║by, propagowanie nienawi┼Ťci, fa┼észywe informacje, spam. Widzisz tak─ů wypowied┼║? Zg┼éo┼Ť j─ů, korzystaj─ůc z opcji zg┼éo┼Ť nadu┼╝ycie.