Dla Szansy od MAHLE
Fundacja MAHLE ze Stuttgartu wspomogła krotoszyńskie Stowarzyszenie Szansa grantem w wysokości 15 tys. € (euro) na realizacje projektu rozwijającego zakres prowadzonych przez Szansę działań.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
W połowie roku Stowarzyszenie Szansa z Krotoszyna otrzymało 15 tys. € od Fundacji MAHLE ze Stuttgartu. Pieniądze mają iść na realizację projektu rozwijającego zakres prowadzonych przez organizację projektów i działań statutowych. Projekt kierowany jest do dzieci i młodzieży. - W przygotowaniu wniosku mocno pomagało MAHLE POLSKA S.A. w Krotoszynie - na etapie planowania projektu, a następnie opiniując pozytywnie wniosek projektowy do Fundacji i pośrednicząc w jego złożeniu - informuje nas Lucyna Korsak prezes Stowarzyszenia Szansa. Spora część działań dotyczy wyposażenia i urządzeń placu zabaw i świetlicy socjotereutycznej na osiedlu W. Sikorskiego. - Znajdą się tam elementy edukacyjne, rozwijające kreatywność, sprawność fizyczną. Plac zabaw służył będzie także pozostałym dzieciom przebywającym w budynku, a mieszczą się tam oddziały „O”, żłobek. Posłuży też dzieciom z pozostałych świetlic prowadzonych przez stowarzyszenie. Zaniedbany dotąd teren zyska imponujący kształt - dodaje Lucyna Korsak. W realizacji tych działań stowarzyszenie współpracuje z Urzędem Miejskim z Krotoszyna, który ma przygotować teren i zająć się modernizacją i zielenią. Urzązenia zabawowe zakupi samo stowarzyszenie. - Na placu znajdą się urządzenia do rozwijania sprawności ruchowej, różnorodne huśtawki, bujaki, sprzyjające rekreacji ławeczki, zestawy o charakterze edukacyjnym, tablice aktywności - kontynuuje Lucyna Korsak. Projekt dotyczy również zajęć artystycznych i nauki języków obcych, w związku z tym Szansa zakupi podręczniki, oprogramowanie i materiały do zajęć. - Jak widać, projekt jest bardzo obszerny, dotyczy wielu sfer rozwoju dzieci i młodzieży, szczególnie tych, którym los nie skąpił trudnych doświadczeń. Zależy nam aby cele, które sobie zakładamy w naszej pracy zostały osiągnięte, aby dzieci odczuwały radość poznawania, odkrywania wiedzy aby rozumiały otaczający świat i czuły się jego świadomymi i odpowiedzialnymi uczestnikami. Chcemy by rozwijały indywidualność, zasoby umiejętności i zdolności aby miały świadomość sprawczego wpływania na swoje życie i swoje otoczenie. Chcemy też by rozwijały kompetencje językowe w zakresie j. angielskiego i niemieckiego niezbędnych do codziennej komunikacji – to we współczesnym świecie wręcz nieodzowne. Pragniemy, aby były szczęśliwymi ludźmi świadomymi swoich mocnych stron i wartości własnej - kończy Lucyna Korsak.