• Krotoszyn
  • poniedziałek, 05 październik 2020 13:26
  •   3060

Co siódmy Polak robi zakupy w Dino

Co siódmy Polak robi zakupy w Dino
Co siódmy Polak robi zakupy w Dino © Sebastian Kalak

Sieć Marketów Dino po raz pierwszy znalazła się w złotej dziesiątce najpopularniejszych sklepów wśród Polaków. Pierwsze miejsce po raz kolejny obroniła siec sklepów „Biedronka”.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

Biedronka pozostała najczęściej odwiedzaną siecią spożywczą w Polsce – wynika z najnowszego rankingi YouGov BrandIndex. Portugalski gigant traci jednak klientów. Zyskuje za to Żabka i Netto. W zestawieniu dziecięciu najpopularniejszych sklepów spożywczych w Polsce, po raz pierwszy zadebiutowała również sieć marketów Dino.

Jak informują Wiadomości Handlowe, zakupy w marketach sieci Biedronka zadeklarowało 69 proc. badanych. W relacji do poprzedniego miesiąca marka należąca do portugalskiej spółko Jeronimo Martins zanotowała jednak spadek indeksu YouGov BrandIndex o 5 punktów procentowych. Drugą pozycję w klasyfikacji utrzymał Lidl. Zdecydowany wzrost zauważono w przypadku Żabki (3. miejsce) i Netto (8. miejsce), gdzie odnotowano poprawę wyników o cztery punkty procentowe. Sieć Garrefour pomimo tego, że utrzymała podobny odsetek klientów jak w poprzednim miesiącu, to spadła o jedną pozycję i zajęła w sierpniowej klasyfikacji 6. miejsce. Auchan zajął tym razem 5. miejsce. Po raz pierwszy w zestawieniu 10 najpopularniejszych polskich sklepów pojawiła się sieć Dino, która zrównała się wynikiem z siecią Delikatesy Centrum z Grupy Eurocash.

– Jeszcze nigdy nie byliśmy świadkami tak dużych zmian w tak krótkim czasie. Pandemia była dla sieci spożywczych ogromnym wyzwaniem, ale też szansą na znalezienie nowej więzi z konsumentami. W przypadku Dino zadziałała strategia ekspansji, niemniej wyzwaniem na przyszłość będzie zbudowanie silnego wizerunku, który umożliwi zajęcie Dino jeszcze lepszej pozycji, adekwatnej do wielkości sieci – mówi Wiadomościom Handlowym Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry, która realizuje badanie YouGov BrandIndex w Polsce.

Jak wynika z najnowszych danych spółka Dino Polska S.A. otworzyła od stycznia do końca września 153 nowe sklepy wobec 138 rok wcześniej. Na koniec września sieć liczyła 1 371 sklepów, wobec 1 113 marketów rok wcześniej. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 532,7 tys. mkw. wobec 430,5 tys. mkw. rok temu. Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce.

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)