Firma Dino umacnia pozycję na rynku
Firma Dino wciąż prężnie się rozwija i staje się jedną z najbardziej perspektywicznych firm w Polsce. Tylko w ubiegłym roku otworzyła kolejne 147 sklepów.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
Fima rodem z Krotoszyna to dziś niekwestionowany potentat w branży marketów, które powstają w Polsce jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Firma wchodzi tam, gdzie sklepów nie ma. W samym powiecie powstało ich kilkanaście. Warto wspomnieć chociażby zakończone inwestycje przy drodze na Koźmin Wlkp. w Krotoszynie w obrębie ulicy Przemysłowej czy też market przy wjeździe do Konarzew i Zdun.
Na koniec 2017 roku sieć Dino liczyła 775 sklepów, o 147 sklepów więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Równocześnie Dino Polska miała zabezpieczonych 495 lokalizaji pod budowę nowych marketów, czyli o 46 proc. więcej niż przed rokiem. W okresie czwartego kwartału 2017 r. otwarto łącznie 57 sklepów.
Nałady inwestycyjne firmy w 2017 roku wyniosły 457 mln zł. Capex na 2018 rok firma szacuje na poziomie 650 mln zł. Dino przeznaczy ww. środki głównie na rozwój sieci sklepów, rozbudowę infrastruktury logistycznej i zakładu mięsnego Agro Rydzyna. Sporo z tych pieniędzy zapewne zasili również budowę zakładów mieęsnych w samym Krotoszynie, o czym informowaliśmy na naszych łamach.
Fiorma kontynuuje szybki rozwój sieci supermarketów Dino, otwierając nowe, własne sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą eksansję. Na koniec 2017 r. miała 775 sklepów, co oznacza 147 otwarć i jest rekordową liczbą w historii działalności.
Dino Polska na koniec 2017 r. zwiększyła liczbę działek zabezpieczonych pod budowę nowych marketów do 496 (w tym działki zakupione i umowy przedstępne na zakup działek). Firma, zgodnie z przyjęta strategią, planuje przekroczyć liczbę 1 200 sklepów do końca 2020 roku. Rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce regularnie rośnie. Dobra sytuacja rynkowa, rosnące dochody zwiększające siłę nabywczą Polaków, dynamika cen sprzyjają całemu sektorowi jak i segmentowi Dino – średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów.
– Rośniemy dynamicznie, szybciej niż rynek, zachowując przy tym stabilną, dobrą rentowność. W 2017 roku wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki i znacznie zwiększyliśmy skalę działania co plasuje nas w czołówce spółek handlowych pod względem tempa rozwoju. Otworzyliśmy w minionym roku rekordową liczbę nowych sklepów: 147. Nasza sprzedaż like for like w istniejącej sieci sklepów na koniec roku jak i kwartalne utzrymuje się na wysokim dwucyfrowym poziomie. Zwiększamy, także liczbę zabezpieczonych lokalizacji pod otwarcia kolejnych supermarketów. Chcemy kontuować rozwój poprzez uruchomienie własnych placówek. Widzimy wciąż duże możliwości zagęszczania sieci na terenach, na których jesteśmyobecni oraz ekspensji w nowych regionach Polski. W 2018 roku chcielibyśmy przekroczyć ubiegłoroczną liczbę nowych otwarć sklepów – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.