• Krotoszyn
  • wtorek, 12 czerwiec 2018 10:56
  •   1008

Czerwcowa korekta rozkładu jazdy pociągów

Czerwcowa korekta rozkładu jazdy pociągów
Czerwcowa korekta rozkładu jazdy pociągów © archiwum

Kolejna w tym roku korekta rozkładu jazdy pociągów (obowiązująca od 10 czerwca do 1 września) przynosi niewielkie, kilkuminutowe zmiany w przyjazdach i odjazdach.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

Ważną informacją dla pasażerów jest to, że z przyczyn technicznych do odwołania wyłączony został z eksploatacji operon 1. krotoszyńskiej stacji. Pociągi do Leszna, Ostrowa Wielkopolskiego i Poznania odjeżdżają więc z peronu 2. Jedynie dwa powrotne pociągi z Poznania skończą swój bieg na peronie 1.

Samorządowy przewoźnik Koleje Wielkopolskie systematycznie rozwija ofertę połączeń regionalnych. Od 10 czerwca pociągi tej spółki wyjadą na nową trasę Jarocin – Gniezno, gdzie będzie kursować 6 par pociągów na dobę. Reaktywacja tej linii po wielu latach walk można także zainteresować krotoszynian udających się na wakacyjne wyprawy nad morze. Nowością jest także uruchomienie Poznańskiej Kolei Metropolitarnej, która jest obsługiwana przez Koleje Wielkopolskie.

Jedna z tras PKM wiedzie z Poznania do Leszna, dzięki czemu znacząco wzrosła liczba połączeń na tym odcinku. Pociągi kursują średnio co godzinę, a docelowo w godzinach szczytu mają jeździć co pół godziny. Nie poprawiło się niestety na odcinku Jarocin – Krotoszyn, gdzie nadal kursować będą tylko 4 pary pociągów na dobę. Być może, po planowanym w następnych latach solidnym remoncie tego szlaku, połączeń przybędzie.

Od początku czerwca pasażerowie Kolei Wielkopolskich mogą korzystać z tzw. Pakietu Podróżnika, czyli kupna w ramach jednej transakcji jednego biletu u różnych przewoźników, którzy przystąpili do tego przedsięwzięcia (np. PKP Intercity, Przewoźników Regionalnych POLREGIO, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście czy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej). Dzięki temu kupimy wspólny bilet na całą trasę.

Pakiet Podróżnika stanowi obecnie etap pośredni w dążeniach spółek kolejowych do wdrożenia w pełni zintegrowanego wspólnego biletu (rozumianego także pod względnej jednolitej taryfy) wszystkich przewoźników w Polsce.

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)