Dbamy jak o własną skórę…
Wprawdzie śnieg już stopniał i w najbliższym czasie nie zanosi się na tęgie mrozy, ale zima wciąż trwa i w każdej chwili może zaskoczyć kierowców. Póki co spod warstwy białego puchu wyłoniły się dziury, które m.in. są przyczyną awarii naszych pojazdów.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
Samochód jak każda rzecz, po pewnym czasie może się zepsuć. Niestety o tej porze roku auta psują się jeszcze częściej. Teraz, kiedy zima trochę odpuściła, można sprawdzić stan swoich pojazdów i zabezpieczyć je przez kolejnym jej atakiem.
Z serwisów i sklepów z częściami masowo znikają akumulatory. Fachowcy radzą, co zrobić, żeby ta część pojazdu dłużej nam służyła. Akumulator można obłożyć styropianem, wtedy się nie zużywa tak szybko, można również kupić specjalną obudowę. W nowych modelach takie rozwiązania są już stosowane – mówi jeden z mechaników samochodowych.
Drogi są, jakie są, ale dlaczego przez to musi „cierpieć” zawieszenie? W ostatnich dniach do warsztatu trafiają auta, w których konieczna jest wymiana amortyzatorów i końcówek drążków. – Najlepiej omijać dziury… - radzi z uśmiechem Marcin, mechanik samochodowy. Te części prędzej czy później trzeba wymieniać., ale żeby posłużyły nam dłużej radzę kupować je nowe w serwisach.
LAKIER BEZ ODPRYSKÓW
Sól z piaskiem, kamyki w czasie roztopów i nieumiejętne odśnieżanie mogą zniszczyć karoserię. – Lakier w samochodzie powinien zostać przed zimą zabezpieczony specjalnymi woskami. Najlepiej zlecić taką usługę profesjonalnej firmie – radzi pan Tomasz, który zajmuje się auto detalingiem.
- Niezakonserwowany lakier matowieje, przyklejają się do niego zanieczyszenia, traci swój pierwotny kolor – mówi fachowiec. Zdaniem specjalisty, zimą powinniśmy odgarniać śnieg tylko szczotką z naturalnego włosia i pod żadnym pozorem nie korzystać z myjni mechanicznych.
WIDOK ZZA MGŁY
Kolejną zmorą kierowców są parujące szyby. Jazda „we mgle” jest niebezpieczna. Sposobem na to jest użycie specjalistycznych preparatów, które odparowują wodę. Popularny jest również środek tzw. niewidzialna wycieraczka, który powoduje szybkie spływanie kropel, co prowadzi do znacznego polepszenia widoczności i zapobiega brudzeniu się szyb, lusterek oraz szklanych reflektorów.
MIĘKKIE TWORZYWA
Niskie temperatury i woda niekorzystnie wpływają na elementy gumowe oraz na skórzaną tapicerkę. Opony, uszczelki przy drzwiach i oknach i wycieraczkach należy zabezpieczyć specjalnymi dresingami. Wówczas nie pękają i nie tracą swojej elastyczności. Kierowca powinien zatroszczyć się też o wnętrze. Skóra, tak samo jak u człowieka nie lubi zmian temperatur, wilgoci i zimna. Poszycie z tego tworzywa bez odpowiedniej pielęgnacji może pękać i marszczyć się, co nie dodaje jej uroku – twierdzi pan Tomasz.
Do wiosny jeszcze daleko, dlatego warto zastosować się do tych kilku cennych wskazówek, a zima za kółkiem nie będzie taka straszna…