Polacy ufają Poczcie Polskiej
Poczta Polska cieszy się większym zaufaniem klientów niż pytane firmy kurierskie. Polacy doceniają też znaczenie pracy pocztowca. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Maison&Partners.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
Według prawie połowy badanych (49,5 proc.) podmiot odpowiedzialny za pośredniczenie pomiędzy obywatelem a państwem w obsłudze urzędowych powinien być jednostką publiczną. Tylko 11,7 proc. respondentów stwierdziło, że może to być również firma prywatna.
Większość ankietowanych (50,2 proc.) wskazało też, że przy wyborze firmy zajmującej się doręczeniem przesyłek istotne znaczenie ma dla nich fakt, że jest to polskie przedsiębiorstwo. Nie może wiec dziwić skala zaufania do Poczty Polskiej. Deklaruje je 34,5 proc. respondentów (do innych firm pocztowych i kurierskich odpowiednio 26,7 proc.).
Praca pocztowca została uznana za ważną (33,7 proc. respondentów) lub bardzo ważną (43,6 proc.. największym uznaniem pocztowcy cieszą się wśród osób powyżej 45. roku życia (90 proc. osób w przedziale wiekowym 45-54 lata i 82,8 proc. osób powyżej 55. roku życia) i mieszkańców małych i średnich miast, liczących poniżej 100 tys. mieszkańców (87,9 proc. – raczej ważna: 30,4 proc. i bardzo ważne: 57,5 proc.).