Będą trzy nowe ronda w Krotoszynie
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje w najbliższych dwóch latach przeprowadzić wiele inwestcyji na terenie Krotoszynie. Powstaną trzy nowe ronda w newralgicznych miejscach.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
Na ostrzu nożna stanęła kwestia rozwiązań zaproponowanych przez zadządcę dróg krajowych w dwóch newralgicznych punktach na wspólnym odcinku krajówej nr 15 i 36 na terenie Krotoszyna. Pojawił się bowiem pomysł, by na skrzyżowaniach: Mickiewicza z Konstytucji 3 Maja i Floriańską (przy krotoszyńskim szpitalu) oraz Mickiewicza z Kobylińską (przy targowisku) zamiast planowanych od lat rond, zamontować sygnalizację świetlną.
Wieść o rozważeniu przez GDDKiA tańszego wariantu porządkowania ruchu w centrum miasta zelektryzowała władze Krotoszyna i powiatu. – Gdyby na krzyżówce przy szpitalu były światła, to karetki by może jeszcze jakość wyjechały przez Konstytucji 3 Maja, natomiast straż pożarna do zdarzenia nie wyjedzie. Poza tym rondo powoduje płynny przebieg ruchu – podkresla Stanisław Szczotka, starosta krotoszyński.
Podobne argumenty wyłuszczył kilka dni temu podczas spotkania w dyrekcji dróg krajowych w Poznaniu. Wspierali go Franciszek Marszałek, burmistrz Krotoszyna oraz powiatowi i miejscy urzędnicy. Jak mówią, udało się przekonać władze GDDKiA do zmain w koncepcji opracowywanej na przebudowę krajówej nr 15 i 36 – od ulicy Wincentego Witosa, aż do skrętu na Parcelki.
– Ostatecznie powstaną trzy ronda – informuje Stanisław Szczotka. Skrzyżowanie o ruchu okrężnym będzie zlokalizowane nie tylko na wspomnianych już dwóch krzyżówkach. Jeszcze jedno rondo przewiduje się u zbiegu ulic Raszkowskiej i Wtosa – czyli na głównej arterii prowadzącej w kierunku firmy Mahle. Długość całej inwestycji wyniesie 3,1 km. W jej ramach ma także zostać ukończona ścieżka pieszo-rowerowa, z Konstytucji do Raszkowskiej.
Potwierdza to przedstawicielka GDDKiA z Poznania. – Dla skrzyżowań ulic Kobylińska-Mickiewicza, Mickiewicza-Konstytucji 3 Maja oraz Witosa-Raszkowska zlokalizowanych w ciągu dróg krajowych DK15 i DK36 pozytywnie zaopiniowano rozwiązania skrzyżowań o ruchu okrężnym, typu rondo – mówi Alina Cieślak, rzecznik GDDKiA w Poznaniu.
Zaznacza, że w efekcie prowadzonych negocjacji ustalono koncepcję, która teraz ma zostać ujęta w opracowywanym projekcie i dokumentacji inwestycji. To z niej ma wynikać koszt przedsięwzięcia. Na razie nieznany. – Najwcześniejszy szacony termin uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej to koniec trzeciego kwartału tego roku – zaznacza Cieślak.