Kolejne miliony na kanalizację
W piątek, 27 lipca, radni Rady Miejskiej poza głosowaniem na temat wynagrodzenia burmistrza Zdun, musieli również podjąć niełatwą decyzję ws. Przekazania kolejnych środków na kanalizację w Zdunach. Postanowiono zwiększyć tę kwotę o kolejny milion złotych. Wobec tego w budżecie powstał deficyt.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
Podczas sesji Rady Miejskiej w Zdunach, która odbyła się w piątek, 27 lipca radni musieli podjąć temat zmian w budżecie oraz, co za tym idzie, Wieloletniej prognozy Finansowej. Zwiększyli oni dochody budżetowe o kwotę 178 tys. 468,85 zł, natomiast zwiększyli również wydatki na kwotę 1 mln 483 tys. 219,85 zł.
Powstały w ten sposób deficyt w sypkości 5 mln 198 tys. 583,70 zł zostanie sfinansowany przychodami z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym, a także przychodami z wolnych środków stanowiących nadwyżkę środków pieniężnych na rachunku bieżącym jednostki samorządu terytorialnego.
Dochody pochodzą z różnych źródeł, m.in. ze zwiększenia na dofinansowanie wypłat zasiłków celowych. Z kolei wydatki zostały zwiększone na wydatki inwestycyjne: na budowę kanalizacji sanitarnej o kwotę 590 tys. zł w związku z koniecznością wykonania dodatkowych niezbędnych prac przy budowie kanalizacji.
Dodatkowo rada podjęła uchwałę w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu. Gmina Zduny wyemituje 3,5 tys. obligacji o wartości nominalnej 1 tys. zł każda, na łączną kwotę 3,5 mln zł. Emisja obligacji na nastąpić poprzez propozycję skierowaną do indywidualnych adresatów, w licznie nie mniejszej niż 150 osób. Obligacje zostaną wyemitowane w seriach: A18 – na kwotę 1,2 mln zł, B18 – na kwotę 1,2 mln zł oraz C18 – na kwotę 1,1 mln zł.
Emisja ma zostać przeprowadzona jeszcze w tym roku, obligacje będą wykupowane – A 18 – w 2026 r., B18 – w 2027 r. i C18 – w 2028 r. – Niniejsza uchwała stanowi formalny początek i podstawę prawną procedury uruchamiania emisji obligacji komunalnych w trybie emisji niepublicznej. Obligacje to papiery wartościowe emitowane przez jednostkę samorządu terytorialnego. Jednostka samorządowa otrzymuje od nabywców obligacji środki pieniężne, natomiast sama jest zobowiązana do zapłaty obligatoriuszom odsetek i wykupu obligacji w określonym czasie. Emisja ma na celu sfinansowanie planowanego deficytu budżetu roku 2018 związanego z realizację zadań majątkowych oraz opłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań – możemy wyczytać w projekcie tej uchwały.
Radni większością głosów przyjęli tę uchwałę, która wejdzie w życie.