Nowe zasady w placówkach Poczty Polskiej
Zmiany związane z epidemią korona wirusa wprowadza Poczta Polska. Od poniedziałku, 16 marca w związku z zawieszeniem transportu lotniczego, Poczta Polska wstrzymała przyjęcia przesyłek za granicę. Wprowadzone zostały też zmiany w organizacji pracy placówek.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
Godziny pracy placówek pocztowych w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14:00 – 20:00 lub zamienne przez trzy godziny w sobotę. Także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny.
– Klienci oczekujący w kolejne mają zachowywać między sobą odstępy o odległości ok. 1,5 m i pozostać za znajdującą się na podłodze taśmą w trakcie obsługi. Pracownicy placówek mają kontakt z klientami oraz listonosze zostali wyposażeni w rękawiczki i żele antybakteryjne – podkreślają przedstawiciele Poczty Polskiej.
Poczta Polska wraz z regionalnymi inspektorami sanitarnymi będzie uzgadniała sposób dostarczania przekazów rentowo – emerytalnych dla osób objętych kwarantanną. Ograniczone może zostać również dostarczanie listów poleconych do klientów. Od początku lutego Poczta Polska nie przyjmuje żadnych przesyłek z Chin. 11 marca Poczta Polska wstrzymała także przyjmowanie przesyłek EMS i Global Expres do Włoch.
Firmy kurierskie nie zapowiadają zmian w funkcjonowaniu InPost doradza jednak wybieranie dostaw do paczko matów zamiast usług kurierów, a także unikanie dotykania paczek. Jest to możliwe dzięki korzystaniu z aplikacji na smartfony do odbierania paczek. – W ten sposób profilaktycznie ograniczamy kontakt pomiędzy kurierem a odbiorcą – mówi Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPost.
Informuje, że kurierzy otrzymali zalecenia odnośnie zachowania w czasie dostaw. Wśród nich jest unikanie wchodzenia do mieszkań oraz unikanie przekazywania z rąk do rąk np. terminali.