• wtorek, 06 grudzień 2011 01:36

Wyprzedaże

Wyprzedaże

Sklepy kuszą atrakcyjnymi obniżkami cen, a półki uginają się od przecenionych towarów. Jak korzystać z wyprzedaży, aby nie dać się oszukać?

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

Zanim wyruszysz na okazyjne zakupy, poznaj swoje prawa. Pomimo wyprzedaży, nie są one wcale mniejsze. Bywa, że wybrałeś rzecz skuszona atrakcyjną ceną. Przy kasie ekspedientka każe Ci zapłacić sumę wyższą od tej, która widnieje na metce. Uwaga! Nie musisz się na to godzić! Obowiązuje cena, która znajduje się na metce.

CZY MOŻNA ODDAĆ?
W gorączce okazji kupujesz czasami rzeczy, które po przyjściu do domu przestają się podobać. Czy można je oddać? To zależy od sprzedawcy. Niektórzy handlowcy zastrzegają, że towar kupiony na wyprzedaży nie podlega zwrotom. Inni ustalają krótszy termin. Dlatego zanim zdecydujesz się na kupno, zapytaj sprzedawcę, jakie zasady u niego obowiązują.

MOŻESZ REKLAMOWAĆ
W niektórych sklepach możemy usłyszeć: „Na rzeczy z wyprzedaży gwarancji nie ma”. Takie zachowanie sprzedawcy jest niezgodne z prawem! Zakupionej rzeczy nie możesz reklamować jedynie w przypadku, gdy przyczyną obniżki ceny była jej wada, o której wiedziałeś w chwili zakupu. Natomiast jeśli obniżono cenę towaru pełnowartościowego, możesz złożyć reklamację. Masz na to dwa lata od chwili zakupu, ale nie później niż 2 miesiące od zauważenia wady. Zawsze możesz też reklamować towar kupiony na wyprzedaży, jeśli dostrzeżesz inną wadę, o której nie byłeś poinformowany.

GDZIE PO POMOC?
Przepisy dotyczące m.in. wyprzedaży znajdziesz w Ustawie z dn. 27.07.2002 r. o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego – Dz. U. z 2002 r. nr 141, poz. 1176 z późniejszymi zmianami. Bezpłatnych porad udziela Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (infolinia czynna w dni powszednie w godz. 9-17, pod nr tel. 0 800 800 008, dostępnym z telefonów stacjonarnych).

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)
stop-hejt
Dzielenie się opinią jest cenne, ale może ranić innych!
Komentujesz? Nie rań i nie obrażaj innych! "Nie" dla komentarzy zawierających - przemoc, pomawianie, groźby, propagowanie nienawiści, fałszywe informacje, spam. Widzisz taką wypowiedź? Zgłoś ją, korzystając z opcji zgłoś nadużycie.