• niedziela, 02 marzec 2014 11:09

Rady na kłopoty z kartą

Chroń kod PIN karty. Nie zapisuj go i nie noś przy sobie (zwłaszcza razem z kartą!) ani nie podawaj osobom trzecim
Chroń kod PIN karty. Nie zapisuj go i nie noś przy sobie (zwłaszcza razem z kartą!) ani nie podawaj osobom trzecim Chroń kod PIN karty. Nie zapisuj go i nie noś przy sobie (zwłaszcza razem z kartą!) ani nie podawaj osobom trzecim © © archiwum

Płacenie plastikowymi pieniędzmi jest wygodne i bezpieczne, czasem jednak mogą pojawić się problemy. Podpowiadamy, jak je rozwiązać.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

Być może nigdy nie spotka cię żadna z sytuacji opisanych niżej. Zawsze jednak warto się na nie przygotować i wiedzieć, jak zareagować, by nie zostać bez pieniędzy ani nie nadszarpnąć nerwów.

1. STRACIŁEŚ SWÓJ „PLASTIK”
PROBLEM Twoja karta została skradziona lub ją zgubiłeś.
ROZWIĄZANIE Natychmiastowe zastrzeżenie! Najszybciej to zrobisz, dzwoniąc do centrum zastrzegania kart (czynne całą dobę). Numer warto zapisać w komórce lub notesie (spisz go wcześniej w karty lub bankomatu swojego banku).
Jeśli nie znasz numeru centrum zastrzegania kart, możesz udać się do placówki banku lub zadzwonić na informację telefoniczną. Numery wszystkich banków znajdziesz też na stronie Związku Banków Polskich: www.zbp.pl (zakładka „zastrzeż kartę”).
Ważne! Kradzież karty zgłoś też na policję i weź dokument potwierdzający to zgłoszenie – będzie potrzebny w banku w przypadku reklamacji.

2. PŁATNOŚĆ JEST ODRZUCANA
PROBLEM Chcesz zapłacić kartą ale terminal nie akceptuje transakcji.
ROZWIĄZANIE Telefon na infolinię banku. Sprawdź wtedy, czy np.: nie masz na koncie za mało środków, nie minął termin ważności karty (jest na niej zapisany). A może wcześniej z jakiś powodów ją zastrzegłeś lub w banku jest awaria?

3. BANKOMAT NIE WYDAŁ GOTÓWKI
PROBELM Urządzenie oddało kartę i potwierdzenie transakcji, ale nie wypłaciło pieniędzy (zostały one jednak ściągnięte z twojego konta).
ROZWIĄZANIE Jak najszybciej złożenie reklamacji w banku, który wydał kartę (nawet gdy korzystałeś z obcego bankomatu). Do reklamacji dołącz wydruk transakcji.
Jeśli nie masz wydruku, to jeszcze nic straconego. Bank także i wtedy ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji na podstawie reszty danych.

4. URZĄDZENIE NIE ODDAŁO KARTY
PROBLEM Bankomat zatrzymał kartę z różnych powodów, np. awarii urządzenia, brak prądu, 3-krotne wpisanego złego PIN-u lub innych.
ROZWIĄZANIE Zgłoszenie się po kartę do oddziału twojego banku, jeśli do niego należał bankomat. Adres i telefon powinien zawsze znajdować się na urządzeniu.
Gdy jest to bankomat innego banku, musisz zastrzec kartę (tak jak przy kradzieży czy zgubieniu).

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)