Ewidencja i oświata po nowemu
Od poniedziałku, 2 marca, wszystkie sprawy związane z ewidencją ludności – załatwianie dotychczas w Urzędzie Miejskim w Krotoszynie przy ul. Kołłątaja 7 (budynek w podwórzu – trzeba załatwiać w budynku ratusza.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
Z kolei Wydział Oświaty i Spraw Społecznych, mieszczący się do tej pory w ratuszu, od 2 marca znajduje się przy ul. Kołłątaja 7 – w budynku w podwórzu, na drugim piętrze.
O przeprowadzce obu wydziałów pisaliśmy na naszych łamach. Są one związane ze zmianami w przepisach oraz w regulaminie organizacyjnym krotoszyńskiego Urzędu Miejskiego.
Zgodnie z nowym regulaminem (obowiązującym właśnie od 2 marca br.) – sprawy związane z meldunkami, nadawaniem numerów PESEL oraz prowadzeniem spisów wyborców znajdują się w kompetencjach Urzędu Stanu Cywilnego w Krotoszynie. Oprócz tego USC tak jak dotychczas prowadzi rejestry urodzeń, małżeństw i zgonów.
Te kompetencje, które przeszły w zakres spraw prowadzonych przez USC, do tej pory należały do Wydziału Spraw Obywatelskich. Ten wydział, pomniejszonym o ewidencję ludności, nadal zajmuje się: wymianą i wydawaniem dowodów osobistych, sprawami ochotniczych straży pożarnych oraz zarządzaniem kryzysowego i obronności. Wydział niezmiennie mieści się w budynku przy ul. Kołłątaja.