• Zduny
  • środa, 11 lipiec 2018 10:44
  •   916

Burmistrz Zdun otrzymał absolutorium

Burmistrz Zdun otrzymał absolutorium
Burmistrz Zdun otrzymał absolutorium © Łukasz Cichy

Podczas sesji Rady Miejskiej Zdun, która obyła się w środę, 27 czerwca, burmistrz Zdun Tomasz Chudy otrzymał jednogłośnie od radnych, absolutorium za wykonanie 2017 r. Po wszystkim otrzymał on gratulacje, a zwieńczeniem było wykonanie fotografii na schodach urzędu miejskiego.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

Warto przypomnieć, że budżet za rok 2017 został uchwalony przez Radę Miejską w Zdunach 29 grudnia 2016 r. Początkowo budżet zakładany przychody w kwocie 31 mln 680 tys. 626,85 zł oraz wydatki w kwocie 32 mln 980 tys. 626,85 zł. Zamykał się więc deficytem w kwocie 1,3 mln zł. Zakładano również wykupienie papierów wartościowych na kwotę 1 mln zł, więc deficyt z rozchodami miał wynieść 2,3 mln zł.

Jednak w wyniku korekt przeprowadzonych w całym roku 2017 budżet powiększył wpływom o 5 mln 660 tys. 432,51 zł, czyli do kwoty 37 mln 341 tys. 59,36 zł, a wydatki o kolejne 7 mln 242 tys. 743,67 zł, czyli do kwoty 40 mln 242 743,52 zł. Deficyt budżetowy wyniósł zatem 2 mln 882 tys. 311,16 zł.

Z kolei przychody opiewały na kwotę 2 mln 882 tys. 311,63 zł, w tym pożyczki (1 mln 62 tys. 2,17 zł) oraz wolne środki (1 mln 819 tys. 308,99 zł). Wykonanie przychodów wyniósł 2 mln 31 tys. 708,36 zł, co różniło się z planowanym zaciągnięciem pożyczek, która wyniosła 212 tys. 399,37 zł.

Warto kilka słów poświęcić wydatkom inwestycyjnym. Planowano je realizować za kwotę 10 mln 605 tys. 345,42 zł, a wykonano na kwotę 4 mln 779 tys. 536,40 zł, co jest na poziomie 45 proc. Główną przyczyną takiego wykonania planu  było przesunięcie terminu realizacji zadań dofinansowanych środkami unijnymi.

Środki przeznaczono m.in. na dotację celową na pomoc finansową dla powiatu krotoszyńskiego w celu budowy dróg i chodników na terenie gminy Zduny – 143 tys. 454,72 zł; modernizację dróg i chodników gminnych – 58 tys. 921,96 zł; utwardzenie terenu wokół kostnicy – 32 tys. 621,74 zł; modernizację domu pogrzebowego w Zdunach – 56 tys. 968,34 zł; kompleksową głęboką termomodernizację obiektów użyteczności publicznej w Zdunach – zwiększenie efektywności energetycznej – 3 mln 825 tys. 248,63 zł; czy modernizację instalacji elektrycznej w Zdunach – 151 tys. 670 zł.

Na Fundusz Sołecki wydano: Baszków – 29 tys. 271,37 zł; Bestwin – 16 tys. 150,73 zł; Chachalnia – 15 tys. 358,59 zł; Konarzew – 27 tys. 812,24 zł; Perzyce – 14 tys. 627,38 zł i Ruda – 10 tys. 500 zł. Należności gminy na koniec minionego roku wyniosły 10 mln 029 tys. 006,17 zł.

Warto też dodać kilka kwot zaległości wobec gminy. I tak, największą część stanowią niezapłacone podatki od osób prawnych, na kwotę 6 mln 766 tys. 554,57 zł (wraz z odsetkami), niezapłacone podatki od osób fizycznych, na kwotę 2 mln 453 tys. 506,87 zł (wraz z odsetkami), czy należności dla gminy z tytułu alimentów na kwotę 691 tys. 730,09 zł.

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)