• Krotoszyn
  • piątek, 24 maj 2019 10:06
  •   972

Konsultacje społeczne ws. obwodnicy

Konsultacje społeczne ws. obwodnicy
Konsultacje społeczne ws. obwodnicy © archiwum

We wtorek, 28 maja, w Urzędzie Miejskim w Krotoszynie w sali nr 41 o godz. 12:00 odbędzie się spotkanie informacyjne w sprawie budowy obwodnicy Krotoszyna w ciągu DK 36 Krotoszyn – Ostrów Wlkp.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

Do 4 czerwca będzie można zapoznać się z celami i zakresem oraz opisem inwestycji, a także planami wariantów przebiegu trasy drogi, które są do wglądu na stronach internetowych UM w Krotoszynie oraz UM w Zdunach.

Wnioski, uwagi i zastrzeżenia dotyczące niniejszego przedsięwzięcia, może przesyłać, najlepiej na formularzu ankiety, w terminie do 4 czerwca z dopiskiem „Ankieta dla DK 36”: pocztą na adres: Klotoida sp. z o.o., ul. Bochenka 16A, 30-693 Kraków bądź pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Zmiany będą naniesione.

Lokalizacja i program zadania inwestycyjnego trasy wariantów planowanej obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 36 zlokalizowane są przy granicy z województwem dolnośląskim, w obszarze powiatu krotoszyńskiego. Warianty trasy przebiegają przez gminy: Krotoszyn, Zduny i Miasto Krotoszyn.  Trasy przebiegają w rejonie miejscowości Krotoszyn, Biadki, Gorzupia, Kobierno, Bożacin, Smoszew, Konarzew. Wszystkie z opisanych wariantów posiadają wspólny początek, który znajduje się w miejscowości Biadki około km 129+800 istniejącej drogi krajowej nr 36.

Przewiduje się budowę nowej drogi jedno lub dwujezdniowej (w zależności od wariantu i odcinka drogi) klasy GP. W zakres rzeczowy opracowania wchodzi budowa: nowej drogi krajowej nr 36 klasy GP przebudowa i budowa skrzyżowań z drogami przecinającymi budowaną ulicę, budowa obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady, przepusty), budowa jezdni dodatkowych (drogi dojazdowe) do obsługi przyległego terenu, budowa urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, etc.), przebudowa i budowa urządzeń infrastruktury technicznej.

Trasa obwodnicy rozpoczyna się na wschód od centrum miejscowości Biadki, w pobliżu istniejącego skrzyżowania z drogą gminną prowadzącą do miejscowości Świnków (ul. Orpiszewska). W miejscu tym projektuje się czterowylotowe średnie rondo. Z ronda trasę obwodnicy skierowano na północy zachód na linii kol. nr 014 Łódź Jaliska – Tuplice. Dalej obwodnicę skierowano na północ, równoległe do kierunku wyznaczonego zabudowę Gorzupi, Tomnic i Kobierna. Obwodnica przetnie drogę powiatową i na północ od miejscowości Tonice łukiem zostanie poprowadzona na zachód. W środkowej części łuku przewidziano wiadukt. Za skrzyżowaniem – most na potoku Czarna Woda. Dalej trasa została dołączona do budowy obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 15. Trasa nie koliduje z zabudową, a gazociągami wysokiego ciśnienia. Z uwagi na przebieg, na długości 3 500 m w strefie występowania skupisk stanowisk archeologicznych będzie konieczne prowadzenie prac w uzgodnieniu i pod nadzorem konserwatorskim.

Trasa rozpocznie się w tym samym miejscu, co pierwszy wariant. Początkowy odcinek leży w granicach administracyjnych gm. Krotoszyn. Wloty ulic Sulmierzyckiej i Wiejskiej przesunięte są o ok. 30 m. Korekta łuku i skrzyżowania pozwala również wyznaczyć nową trasę omijającą przysiółek Wygnańcy. Za Wygnańcami trasa wraca na swój dotychczasowy ślad, by na skrzyżowaniu z drogą gminną prowadzącą do Gorzupi (al. Lipowa) opuści go nowym śladem z ominięciem Smoszewa przekracza potok Czarna Woda i krzyżuje się z dotychczasowym przebiegiem DK36. W miejscu tym zaproponowano skrzyżowania w formie średnich rond.

Skrzyżowanie to jest miejscem wejścia w obszar leśny Dąbrowy Smoszew. W środkowej części tego obszaru, w sąsiedztwie rezerwatu przyrody Miejski Bór obwodnica skrzyżuje się z istniejącą drogą wojewódzką DW 444. W końcowej części leśnego odcinka zaprojektowano średnie rondo. Po opuszczeniu terenów leśnych (granica lasu jest jednocześnie granicą gminy Zduny) dochodzi do drogi krajowej DK 15 w rejonie luźnej zabudowy wsi Konarzew. Skrzyżowanie w formie średniego ronda zlokalizowanego w pobliżu drogi do wysypiska śmieci. Obwodnica musi skrzyżowań się z trasą gazociągu, a następnie przejść wiaduktem nad linią kolejową nr 281 Oleśnica – Chojnice.

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)