Rozmawiali o usuwaniu azbestu
![Problem, który trzeba rozwiązać!](/media/k2/items/cache/c7f421412b87e11c4f2ab81b63174f9b_XL.jpg)
W Starostwie Powiatowym w Krotoszynie odbyło się spotkanie dotyczące likwidacji wyrobów zawierających azbest. Wzięli w nim udział wyznaczeni do tego zadania pracownicy poszczególnych gmin powiatu krotoszyńskiego oraz przedstawiciele lokalnych mediów, a także Starosta Krotoszyński, Stanisław Szczotka.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
Udostępnij to
Na wstępnie przekazana została informacja dotycząca wniosków i dokumentów, jakie powinni załączyć beneficjenci zainteresowani demontażem i usunięciem lub samym odbiorem wyrobów azbestowych ze swojej posesji.
Poruszona została kwestia terminów składania wniosków przez beneficjentów do poszczególnych gmin, który wyznaczono na 31 sierpnia 2017 r. Następnie zebrane dokumenty przekazywane będą Starostwu Powiatowemu w celu dalszych realizacji – pierwsze do końca marca 2017 r., następnie w miesięcznych odstępach. O terminie realizacji decyduje kolejność wpływu wniosków.
Przedyskutowano również tematy związane ze sposobem finansowaniu zadania oraz sprawną organizacją samego demontażu, odbioru, transportu i utylizacji wszystkich odpadów, które zawierają azbest. Mieszkańcy poszczególnych gmin szerszych informacji mogą zaczerpnąć w swoich gminach.
APEL
do mieszkańców powiatu krotoszyńskiego
Wydział Ochrony Środowiska. Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Krotoszynie zwraca się z prośbą o zgłaszanie się do poszczególnych gmin i podpisywanie wniosku na wykonanie usługi demontażu i usunięciu lub tylko usunięcia wyrobów zawierających azbest, zgromadzonych na terenie nieruchomości, wcześniej zdemontowanych i zabezpieczonych na swojej posesji.
Zgłaszać może od zaraz nie czekając na wyłonienie wykonawcy.
Zgodnie z zatwierdzonych „Regulaminem” Zarząd Powiatu Krotoszyńskiego wnioski będą przyjmowane przez poszczególne gminy do końca sierpnia każdego roku.
Do wniosku należy dołączyć:
1) Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych,
2) Dokument potwierdzający tytuł prawny lub dysponowania nieruchomości lub pisemną zgodę właściciela nieruchomości do udziału w Programie w przypadku umowy najmu, dzierżawy bądź innej umowy,
3) Kopię złożonego wniosku o zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę (wymiana pokrycia dachowego lub rozbiórka) bądź kopię pozwolenia na budowę lub rozbiórkę wydanych przez Starostę Krotoszyńskiego w przypadku zgłoszenia wniosku na demontaż, transport i utylizację.
Pamiętajmy, że im wcześniej to zgłosimy, tym szybciej azbest usuniemy.