Co siódmy Polak robi zakupy w Dino
Sieć Marketów Dino po raz pierwszy znalazła się w złotej dziesiątce najpopularniejszych sklepów wśród Polaków. Pierwsze miejsce po raz kolejny obroniła siec sklepów „Biedronka”.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
Biedronka pozostała najczęściej odwiedzaną siecią spożywczą w Polsce – wynika z najnowszego rankingi YouGov BrandIndex. Portugalski gigant traci jednak klientów. Zyskuje za to Żabka i Netto. W zestawieniu dziecięciu najpopularniejszych sklepów spożywczych w Polsce, po raz pierwszy zadebiutowała również sieć marketów Dino.
Jak informują Wiadomości Handlowe, zakupy w marketach sieci Biedronka zadeklarowało 69 proc. badanych. W relacji do poprzedniego miesiąca marka należąca do portugalskiej spółko Jeronimo Martins zanotowała jednak spadek indeksu YouGov BrandIndex o 5 punktów procentowych. Drugą pozycję w klasyfikacji utrzymał Lidl. Zdecydowany wzrost zauważono w przypadku Żabki (3. miejsce) i Netto (8. miejsce), gdzie odnotowano poprawę wyników o cztery punkty procentowe. Sieć Garrefour pomimo tego, że utrzymała podobny odsetek klientów jak w poprzednim miesiącu, to spadła o jedną pozycję i zajęła w sierpniowej klasyfikacji 6. miejsce. Auchan zajął tym razem 5. miejsce. Po raz pierwszy w zestawieniu 10 najpopularniejszych polskich sklepów pojawiła się sieć Dino, która zrównała się wynikiem z siecią Delikatesy Centrum z Grupy Eurocash.
– Jeszcze nigdy nie byliśmy świadkami tak dużych zmian w tak krótkim czasie. Pandemia była dla sieci spożywczych ogromnym wyzwaniem, ale też szansą na znalezienie nowej więzi z konsumentami. W przypadku Dino zadziałała strategia ekspansji, niemniej wyzwaniem na przyszłość będzie zbudowanie silnego wizerunku, który umożliwi zajęcie Dino jeszcze lepszej pozycji, adekwatnej do wielkości sieci – mówi Wiadomościom Handlowym Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry, która realizuje badanie YouGov BrandIndex w Polsce.
Jak wynika z najnowszych danych spółka Dino Polska S.A. otworzyła od stycznia do końca września 153 nowe sklepy wobec 138 rok wcześniej. Na koniec września sieć liczyła 1 371 sklepów, wobec 1 113 marketów rok wcześniej. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 532,7 tys. mkw. wobec 430,5 tys. mkw. rok temu. Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce.