• środa, 22 styczeń 2014 13:07

Most na rzece Huangpu

Budowa pochłonie 266 mln dolarów i ok. 46 tys. ton stali – wystarczyłoby jej na zbudowanie sześciu statków o wyporności 10 tys. ton
Budowa pochłonie 266 mln dolarów i ok. 46 tys. ton stali – wystarczyłoby jej na zbudowanie sześciu statków o wyporności 10 tys. ton Budowa pochłonie 266 mln dolarów i ok. 46 tys. ton stali – wystarczyłoby jej na zbudowanie sześciu statków o wyporności 10 tys. ton © © archiwum

Już niedługo na pytanie, jaki jest najdłuższy stalowy most łukowy na świecie, będziemy odpowiadać: Lupu na rzece Szanghaju.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

Most ma zostać otwarty w maju. Na razie rekord należy do New Wirginia Bridge w Stanach Zjednoczonych, którego przęsło ma 518 metrów długości. Lupu pobije go o 32 metry.

Mosty łukowe stosuje się wtedy, gdy na rzece nie da się postawić bezpośrednio podpór (filarów) ze względu np. na rwący nurt lub błotniste dno. Jezdnia może przebiegać powyżej łuku, opierając się na nim, albo poniżej – wówczas jest do niego podwieszona. Lupu zalicza się do drugiej kategorii. Z dwóch ogromnych pylonów wychodzi 28 par stalowych wieszaków podtrzymujących łuki i pomost.

Główny projektant Lin Yuanpei ma nadzieję, że Lupu – czwarty most na Huangpu – stanie się w przyszłości symbolem Szanghaju. Liczy również, że będzie jedną z propozycji na światową wystawę Word Expo 2010, która odbędzie się właśnie w tym mieście.

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)