Jeśli chcesz zostać policjantem
Z powodu pandemii koronawirusa do odwołania został zawieszony nabór do służby w Policji. Osoby zainteresowane podjęciem służby mogą jednak złożyć swoje dokumenty drogą pocztową.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
Dokumenty wymagane przy naborze do służby w policji to: wypełniony kwestionariusz osobowy dostępny na stronie internetowej Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu (zakładka „Zostań jednym z nas” lub zakładka Praca, służba w Policji), pisemne podanie o przyjęcie do służby w policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu, kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenie oraz kserokopie dowodu osobistego, książeczki wojskowej (mężczyźni) i prawa jazdy (w przypadku jego posiadania). Dokumenty należy przesłać na adres: Komenda Powiatowa Policji w Miliczu, ul. Kościuszki, 4 56-300 Milicz.
Służbę w policji może pełnić: obywatel Polski o nieposzkalowanej opinii, niekarany i korzystający z pełni praw publicznych, stojący z pełnio praw publicznych, posiadający co najmniej średnie wykształcenie (nie jest wymagana matura), posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować. Ponadto mężczyźni powinni posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.
Policjant rozpoczynający służbę w policji po kursie podstawowym otrzymuje wynagrodzenie 3 880 zł netto. Na emeryturę może przejść po 25 latach służby.
Ze względu na pandemię do odwołania zawieszone są pozostałe czynności przeprowadzane w ramach postępowania kwalifikacyjnego do służby w policji.
Informacje dotyczące przebiegu procedury kwalifikacyjnej można uzyskać telefonicznie w Wydziale Doboru i Szkolenia KWP we Wrocławiu – nr tel. (71) 340 40 44 lub (47) 871 40 44, a także w Komendzie Powiatowej Policji w Miliczu – nr tel. (71) 38 06 209, adres e-mail: www.dolnoslaska.policja.gov.pl.