ENERGA-Operator: awarię sieci w można zgłosić SMSem
Klienci ENERGA-Operator mogą teraz zgłosić awarię SMSem i tą samą drogą dowiedzieć się o jej zakończeniu. To pierwsza tego typu usługa w Polsce i druga w Europie. Spółka zwiększy także liczbę dostępnych łączy telefonicznych, aby w czasie awarii maksymalnie skrócić czas oczekiwania na połączenie z Telefonicznym Centrum Zgłoszeniowym.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
ENERGA-Operator to pierwszy operator sieci elektroenergetycznej w Polsce i jeden z nielicznych w Europie, który umożliwił klientom zgłaszanie awarii przez SMS. Aby dokonać zgłoszenia wystarczy wysłać SMS o treści AWARIA na numer 3991, a następnie postąpić zgodnie z instrukcją. Do zgłoszenia awarii wystarczą trzy wiadomości. Przy każdym kolejnym kontakcie system będzie już pamiętał dane klienta, co uprości składanie zgłoszeń. Po zakończeniu awarii firma wyśle SMSa o przywróceniu zasilania, co będzie przydatne dla osób przebywających poza miejscem zgłoszenia.
SMSy uzupełniają działanie numeru alarmowego 991, pod który klienci zgłaszają awarie sieci energetycznej. Przerwę w zasilaniu można zgłosić także na stronie internetowej ENERGA-Operator, gdzie znajduje się także mapka z bieżącymi informacjami o awariach i czasie ich usunięcia.
Zgłaszanie awarii:
http://www.energa-operator.pl/formularz_zgloszeniowy.xml
Mapka:
http://www.energa-operator.pl/wylaczenia/wylaczenia_biezace.xml
- Doskonalenie procedur awaryjnych to jeden z priorytetów ENERGA-Operator. Zgłaszanie awarii za pośrednictwem SMS to kolejne udogodnienie jakie wprowadziliśmy dla naszych klientów, wypełniając tym samym publiczną obietnicę złożoną podczas huraganu Ksawery. Oprócz tego wprowadziliśmy także nowe wewnętrzne procedury polegające m.in. na zwiększeniu liczby brygad do usuwania awarii w sieci niskiego napięcia – mówi Robert Świerzyński, wiceprezes zarządu ENERGA-Operator.
Firma na początku listopada zwiększy także przepustowość i wydajność Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego – z 600 łączy analogowych do 2000 łączy cyfrowych. - Takim potencjałem nie dysponuje dziś żaden inny Operator Systemu Dystrybucyjnego – dodaje Świerzyński.
Optymalną obsługę ruchu telefonicznego zapewni współpraca z zewnętrzną firmą, która w przypadku rozległych i skomplikowanych awarii będzie zwiększać liczbę konsultantów. Konsultanci Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego są na bieżąco szkoleni, a ich praca jest regularnie monitorowana.
Telefoniczne Centrum Zgłoszeniowe obsługuje numer alarmowy 991 oraz infolinię 801 404 404, na którą można dokonywać zgłoszeń związanych z działaniem układów pomiarowych, reklamacjami czy nieuregulowanymi należnościami.
Koszt wysłania smsa pod numer 3991 jest zgodny z taryfą operatora sieci komórkowej dla jednej wiadomości sms. Połączenie z numerem alarmowym 991 jest bezpłatne.
Rozwój działalności dystrybucyjnej, w tym stała poprawa jakości usług, to jeden z trzech głównych filarów strategii Grupy ENERGA do 2020 r. Działalnością dystrybucyjną w Grupie zajmuje się spółka ENERGA-Operator, która dostarcza energię elektryczną na obszarze ¼ powierzchni Polski (północna i środkowa część kraju). Z jej usług korzysta łącznie ponad 2,9 mln odbiorców. Spółka eksploatuje ponad 191 tys. km linii elektroenergetycznych wszystkich napięć, którymi przesyła do odbiorców ponad 20 TWh energii rocznie.
Dystrybucja jest obszarem, który zajmuje najważniejszą pozycję w planie inwestycyjnym Grupy ENERGA. Efektem rekordowych nakładów w tym obszarze jest spadek zarówno czasu, jak i liczby przerw w dostawach energii (SAIDI i SAIFI). W ciągu trzech ostatnich lat oba wskaźniki zmniejszyły się o około 40 proc.
Grupa ENERGA jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce. Podstawowa działalność Grupy oprócz dystrybucji obejmuje wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. ENERGA charakteryzuje się największym udziałem energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych (OZE) w produkcji własnej spośród głównych grup energetycznych działających na polskim rynku. Z OZE pochodzi 39 proc. energii produkowanej w Grupie i 17 proc. energii dostarczanej klientom.