Ślub konkordatowy
- Written by Łukasz Cichy
- opublikowano w Weselne porady
- dodaj opinię
Kiedy przyszła Para Młoda decyduje się na ślub konkordatowy, należy do parafii dostarczyć dokumenty z Urzędu Stanu Cywilnego, wydane w trzech egzemplarzach. Dokument ten to "Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa". Na odwrocie znajduje się formularz dokumentu, który będzie wypełniony przez parafię i duchownego asystującego przy zawarciu małżeństwa.
Niezbędny dokument należy odebrać z Urzędu Stanu Cywilnego nie wcześniej niż trzy miesiące przed datą ślubu – taka jest jego ważność ! W Urzędzie Stanu Cywilnego należy zgłosić się z dowodem osobistym oraz aktem urodzenia - czas oczekiwania na druk wynosi około tydzień. Po przyjęciu sakramentu małżeństwa jeden egzemplarz otrzymują nowożeńcy, drugi pozostaje w parafii, a trzeci przekazywany zostaje do odpowiedniego Urzędu Stanu Cywilnego.
Przed przystąpieniem do związku małżeńskiego trzeba upewnić się, że nie ma przeszkód, które stwierdziłyby nieważność małżeństwa. Jeśli uzasadnionych przeszkód nie ma, informacje o zawarciu związku przekazuje się do pozostałych członków parafii. W tym celu zgłasza się zapowiedzi przedślubne, które umieszczone sa w gablotce, w parafiach narzeczeństwa.
- Regulamin
- Informacje i pytania