• Milicz
  • piątek, 03 kwiecień 2020 10:12
  •   1493

Jak działa poczta w naszym powiecie?

Jak działa poczta w naszym powiecie?
Jak działa poczta w naszym powiecie? © archiwum

W związku z koronawirusem urzędy pocztowe i agencje pocztowe działające na terenie powiatu milickiego mają skrócony czas pracy. Poczta Polska wprowadziła także obostrzenia dotyczące obsługi klientów. Natomiast listonosze normalnie doręczają renty i emerytury.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa spółki Poczta Polska Justyna Siwek, we wszystkich placówkach podczas obsługi klientów obowiązuje zasada, że przy okienku pocztowym może znajdować się tylko jedna osoba. Liczba klientów przebywających na poczcie ograniczona jest do 2 osób na jedno okienko. Przy czym osoby oczekujące na obsługę oraz w kolejce na zewnątrz budynku powinny zachować pomiędzy sobą bezpieczny odstęp wynoszący 2 m.

– Płyny dezynfekcyjne do rąk i powierzchni, jednorazowe rękawiczki oraz maseczki trafiają do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami. W pierwszej kolejności w środki ochrony osobistej zaopatrywani są listonosze, którzy mają największy i najczęstszy kontakt z klientami bez możliwości użycia bieżącej wody i mydła. Ponadto zarząd Poczty Polskiej zdecydował o wypłacie dodatkowego świadczenia w wysokości 50 zł na indywidualny zakup środków do dezynfekcji oraz środków ochrony. Otrzymują je pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientami i ładunkami pocztowymi – powiedziała J. Siwek.

Poczta wdrożyła uproszczoną zasadę doręczania przesyłek rejestrowanych dla wszystkich klientów. Oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie pracownikowi poczty z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy. Listonosz sam spisze 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu.

– Dla osób objętych kwarantanną wprowadzono szczególne procedury w przypadku wypłat rent i emerytur. Emerytury są komisyjnie przygotowane do wypłaty w placówce pocztowej i wkładane do tzw. Bezpiecznych kopert, które następnie są doręczane pod wskazany adres – mówi J. Siwek, która dodaje, że oprócz rent i emerytur listonosze nie dostarczają osobom objętym kwarantanną żadnej innej korespondencji. Do czasu zakończenia kwarantanny korespondencja jest przechowywana w placówkach pocztowych.

Z uwagi na podwyższoną absencję pracowników skrócono czas pracy placówek pocztowych do 6 godzin dziennie. Podajemy aktualne godziny pracy, które śledzić można za pośrednictwem strony internetowej www.poczta-polska.pl: Urząd Pocztowy w Miliczu – czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 14:00; filia Urzędu Pocztowego w Cieszkowie – od poniedziałku do czwartku w godz. 9:00 – 15:00, w piątek w godz. 14:00 – 20:00; filia Urzędu Pocztowego w Krośnicach – od poniedziałku do czwartku w godz. 10:30 – 16:30, w piątek w godz. 14:00 – 20:00; agencja pocztowa w Bukowicach – od poniedziałku do czwartku w godz. 8:00 – 14:00, w piątek w godz. 14:20; agencja pocztowa w Wziąchowie Wielkim – od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 14:00, w soboty w godz. 10:00 – 13:00; agencja pocztowa w Sułowie – w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 8:00 – 14:00, w środy w godz. 14:00 – 20:00; agencja pocztowa w Praczach – od poniedziałku do czwartku w godz. 7:00 – 13:00, w piątek w godz. 14:00 – 20:00.

Publikacja:
Głos Milicza
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)