PARP daje szanse na własny biznes - konkurs

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości po raz kolejny daje szanse młodym przedsiębiorcom z małych miejscowości i wsi. Rusza konkurs na biznesplan, na którego realizację można pozyskać na-wet do 80 tysięcy złotych oraz plebiscyt na „Miasto Ludzi Przedsiębiorczych”.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
Udostępnij to
Pierwszy etap Narodowego Programu Przedsiębiorczości rozpoczął się w listopadzie 2012 roku. Adresatami oferty PARP są głównie studenci i osoby u progu kariery zawodowej. Chęć rozpoczęcia własnego biznesu najsilniej deklarują osoby w wieku 30-39 lat.
Celem konkursu sa działania edukacyjne oraz zaangażowanie społeczeństwa do czynnego udziału w życiu przedsiębiorstw oraz tworzenia nowych miejsc pracy. Tworzenie własnego biznesplanu ma wzbudzić w młodych przedsiębiorcach chęć działania i realizacji indywidualnego projektu, w którym włożyli wiele pracy i czasu.
Udział w konkursie na najlepszy projekt biznesu mogą wziąć osoby z miejscowości liczących do 50 tys. mieszkańców. Autorzy 10 najlepiej ocenionych wspólnie z grupą ekspertów wezmą udział w dru-gim etapie, który polegał będzie na dopracowaniu szczegółów pomysłu przed realizacją. Dla finałowej grupy zostanie także zorganizowany plenerowy cykl wydarzeń edukacyjnych. Zwycięzca otrzyma 60 tys. złotych na realizację biznesu, a jego mentor 20 tys. złotych. Do 3 marca 2013 roku trwa czas zgłaszania prac.
W akcji PARP-u wykazać się będą mogli burmistrzowie miast. W kolejnym konkursie to oni powalczą o tytuł „Miasta Ludzi Przedsiębiorczych”. Włodarze miast zostaną zaproszeni do wypełnienia specjal-nych formularzy. Na podstawie zebranych wyników zostanie wyłonione zwycięskie miasto, a miesz-kańcy na stronie www.parp.gov.pl/npp będą mogli generować punkty dla swoich miejscowości. Oce-niane będą: poziom przedsiębiorczości w miejscowościach, udziały biznesowe, zaangażowanie i świadomość mieszkańców w sferze przedsiębiorczości, liczebność przedsiębiorstw, liczby osób za-trudnionych, wielkość przychodów, kosztów i nakładów inwestycyjnych. W ocenie pomocnych będą także 26 systematycznie prowadzonych rankingów województw. Gala finałowa będzie miała miejsce w kwietniu.
Wśród wszystkich województw kraju liderem przedsiębiorczości od 3 lat pozostaje województwo mazowieckie, drugie i trzecie miejsce zajmują kolejno województwo wielkopolskie i pomorskie. Najniższe noty od kilku lat należą do rejonów najsłabiej zurbanizowanych, tj. województwa podkarpackie, lubel-skie i warmińsko-mazurskie. Do regionów, które systematycznie pracują nad poprawą wskaźnika przedsiębiorczości zalicza się województwo świętokrzyskie, które odnotowało wzrost przedsiębiorczo-ści o 28 proc. od 2009 roku. Analitycy podkreślają, że w Polsce wzrost przedsiębiorczości przebiega stabilnie, bez skrajnych wahań i rewolucji.