• Powiat ostrowski
  • czwartek, 27 wrzesień 2018 10:09
  •   1354

Wieś jak marka

Wieś jak marka
Wieś jak marka © archiwum

Antonin aplikuje do Sieci Najciekawszych Wsi w Polsce, ciekawych pod względem dziedzictwa kulturalnego, atrakcyjnych turystycznie i wyróżniających się na tle innych miejscowości. W zawiązanym projekcie Sieci uczestnicząc 23 wsie z 12 województw – na razie tylko dwie z Wielkopolski.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

W zamierzeniach sygnatariuszy Sieć ma się stać ogólnopolska platformą współdziałania gmin oraz innych podmiotów na rzecz rozwoju społeczności i tych obszarów. Jej uczestnicy chcą się wymienić doświadczeniami i realizować wspólne przedsięwzięcia.

Sieć ma również służyć budowaniu tożsamości oraz jakości życia mieszkańców; poprzez atrakcyjność chronić wartość zlokalizowanych w nich nieruchomości; być platformą współpracy między miejscowościami na arenie krajowej i nie tylko, a skupione w niej miejscowości winny być wizytówkami gmin czy regionów.

Jak mówi pochodzący z Przygodzic prekursor Sieci, poseł na Sejm RP Ryszard wilczyński: „Projekt polega na tym, by bazując na miejscowościach mających „istotne walory poznawcze” stworzyć listę wsi, które byłyby miejscami atrakcyjnymi dla turystów zainteresowanych życiem wiejskim, historią danych rejonów, czy tym, jak żyło się lub żyje obecnym mieszkańcom obszarów wiejskich”.

Zdaniem Wilczyńskiego nie muszą być to koniecznie walory związane z historią, mogą to być całkiem współczesne atuty. Każda z tych miejscowości musi mieć swój potencjał wyjściowy, który potem trzeba będzie podnieść do odpowiedniego poziomu. Sieć musi być bowiem marką turystyczną.

Publikacja:
Nasz Rynek
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)