Katarzyna Masłowska dyrektorem CUW w Miliczu
Katarzyna Masłowska, zatrudniona w wydziale oświaty Urzędu Miejskiego w Miliczu, została 2 grudnia powołana przez burmistrza Piotra Lecha na stanowisko dyrektora nowo utworzonego Centrum Usług Wspólnych w Miliczu, które zacznie funkcjonować z dniem 1 stycznia 2020 roku.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
Katarzyna Masłowska wygrała ogłoszony przez burmistrza konkurs ofert na stanowisko dyrektora Centrum Usług Wspólnych (CUW), na który wpłynęły 2 oferty, w jednym jedna poza powiatu milickiego. Funkcję dyrektora CUW obejmie z dniem 1 stycznia 2020 r., gdy nowa jednostka oficjalnie rozpocznie swoją działalność.
Katarzyna Masłowska ma 36 lat, pochodzi z Legnicy, lecz od wielu lat mieszka w Miliczu. Jest absolwentką Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii na kierunku Administracja na Uniwersytecie Wrocławskim, ukończyła też podyplomowe studia w zakresie zarządzania oświatą. W Urzędzie Miejskim pracuje od kwietnia 2020 r., gdzie najpierw 4 lata prowadziła sekretariat burmistrza Pawła wybierały, w po objęciu fotela burmistrza przez Piotra Lecha w grudniu 2014 r. została przeniesiona do wydziału oświaty, promocji i spraw społecznych, gdzie zajmowała się wszelkimi kwestiami związanymi z finansowaniem i sprawozdawczością zadań oświatowych.
Gdy władze gminy postanowiły utworzyć CUW w Miliczu, burmistrz 14 października powierzył Katarzynie Masłowskiej funkcję pełnomocnika ds. CUW w organizacji. Do jej zadań jako pełnomocnika należy organizacja funkcjonowania tej jednostki, w tym dobór kadry pracowniczej CUW.
CUW prowadzić ma księgowość oraz sprawy płacowe i kadrowe wszystkich gminnych placówek oświatowych oraz Ośrodka Pomocy Społecznej, które do tej pory zajmowały się tym we własnym zakresie. CUW dokonywać ma też wspólnych zamówień przy zakupach usług i materiałów dla wszystkich tych placówek. Utworzenie CUW ma przynieść wymierne oszczędności szacowane na 300 – 500 tys. zł rocznie.
Związane to jest m.in. z redukcją etatów, gdyż w CUW będzie tylko 9 etatów, podczas gdy we wszystkich placówkach pracownicy zajmujący się sprawami księgowo – kadrowymi zatrudnieni byli na 17,25 etatów. CUW zatrudniać będzie 9 osób: dyrektora, głównego księgowego, 3 pracowników ds. księgowości, 2 pracowników ds. kadr oraz 2 pracowników ds. płac.
Na jedno stanowisko ds. księgowych konieczne było ogłoszenie naboru. Kadra pracownicza jest już skompletowana i rekrutuje się z dotychczasowych pracowników gminnych placówek oświatowych, za wyjątkiem jednego stanowiska ds. księgowości, na który gmina ogłosiła nabór.
Centrum Usług Wspólnych w Miliczu mieścić się będzie na I piętrze budynku Centrum Aktywności Lokalnej przy pl. Waresiaka w Miliczu.