• niedziela, 22 luty 2015 17:51

Hamulce to nie tylko klocki, tarcze i bębny

Hamulce to nie tylko klocki, tarcze i bębny
Hamulce to nie tylko klocki, tarcze i bębny © © archiwum

Z biegiem czasu zawartość wilgoci w płynie wzrasta, a po przekroczeniu 3% trzeba go wymienić. Zawartość wilgoci przyczynia się do obniżenia temperatury wrzenia.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

Przy dużym obciążeniu układu hamulcowego podczas gwałtownego hamowania powoduje powstawanie pęcherzyków pary i znaczne obniżenie efektywności układu hamulcowego oraz wydłuża drogę hamowania. Zbyt duża zawartość wilgoci jest też przyczyną korozji podzespołów układu hamulcowego, co w ostateczności może spowodować jego uszkodzenie. Z biegiem czasu płyny nasyca się również zanieczyszczeniami. Dlatego podczas wymiany należy przepłukać układ.

W pojazdach bez ABS wymianę można przeprowadzić bez stosowanie urządzeń diagnostycznych. W pojazdach tylko z układem ABS po wymianie należy kilkakrotnie gwałtownie zahamować, tak aby uruchomił się system ABS. W pojazdach wyposażonych w układ ESP wymianę płynu oraz odpowietrzenie należy przeprowadzić przy pomocy urządzenia diagnostycznego, np. z serii KTS, pamiętając o stosowaniu płynu hamulcowego w niskiej lepkości, przeznaczonego specjalnie do pojazdów z systemem ESP. Jest to płyn DOT4HP. Należy także pamiętać o stosowaniu odpowiednich typów płynów DOT. Najczęściej ich oznaczenia. Można znaleźć na korku zbiorniczka płynu.

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)
stop-hejt
Dzielenie się opinią jest cenne, ale może ranić innych!
Komentujesz? Nie rań i nie obrażaj innych! "Nie" dla komentarzy zawierających - przemoc, pomawianie, groźby, propagowanie nienawiści, fałszywe informacje, spam. Widzisz taką wypowiedź? Zgłoś ją, korzystając z opcji zgłoś nadużycie.