• czwartek, 21 luty 2013 11:15
  •   2552

Ślub konkordatowy



Kiedy przyszła Para Młoda decyduje się na ślub konkordatowy, należy do parafii dostarczyć dokumenty z Urzędu Stanu Cywilnego, wydane w trzech egzemplarzach. Dokument ten to "Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa". Na odwrocie znajduje się formularz dokumentu, który będzie wypełniony przez parafię i duchownego asystującego przy zawarciu małżeństwa.

 

Niezbędny dokument należy odebrać z Urzędu Stanu Cywilnego nie wcześniej niż trzy miesiące przed datą ślubu – taka jest jego ważność ! W Urzędzie Stanu Cywilnego należy zgłosić się z dowodem osobistym oraz aktem urodzenia - czas oczekiwania na druk wynosi około tydzień. Po przyjęciu sakramentu małżeństwa jeden egzemplarz otrzymują nowożeńcy, drugi pozostaje w parafii, a trzeci przekazywany zostaje do odpowiedniego Urzędu Stanu Cywilnego.

 

Przed przystąpieniem do związku małżeńskiego trzeba upewnić się, że nie ma przeszkód, które stwierdziłyby nieważność małżeństwa. Jeśli uzasadnionych przeszkód nie ma, informacje o zawarciu związku przekazuje się do pozostałych członków parafii. W tym celu zgłasza się zapowiedzi przedślubne, które umieszczone sa w gablotce, w parafiach narzeczeństwa.

Publikacja:
Łukasz Cichy
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)