JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 843.
  • czwartek, 28 luty 2013 11:15

Zakładanie sklepu odzieżowego

Zakładanie sklepu odzieżowego

Otwarcie sklepu odzieżowego, to już inny kawałek chleba niż jeszcze kilka lat temu. Teraz klient jest wybredny i stawia na markę i jakość. Nikt nie chce nosić „jakichś” spodni, liczy się styl, marka i indywidualność. Sprzedaje najlepszy.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to


Jeśli zdecydujesz się na otwarcie sklepu odzieżowego warto zastanowić się czy nie będzie to pójście z motyką na słońce. Przeczytaj i zastanów się co jest dla Ciebie najlepsze. ?

 

Na początek – Marka
Każda marka, a szczególnie marka odzieżowa, powinna wywoływać pozytywne emocje swojej konkretnej grupy docelowej. Większość brandów z tej kategorii kieruje swoją ofertę do ludzi młodych, dynamicznych, rozrywkowych, ale są też takie, które stawiają np. na elegancką dojrzałość. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ zanim założysz sklep, musisz ustalić, dla jakich klientów chcesz go stworzyć.
Odpowiedź na pytanie „dla kogo?”, pomoże Ci określić „gdzie?”. Do młodych ludzi najłatwiej będzie trafić w galeriach i ewentualnie pasażach handlowych. Starsi klienci z Twojego miasta mogą mieć inne ulubione miejsca na zakupy – dowiedz się, gdzie lubią kupować, zanim wynajmiesz odpowiedni lokal. Zadbaj o to, by sklep powstał w miejscu, do którego klientom łatwo będzie trafić.
Wiedząc, kim mają być Twoi klienci i jakie są ich upodobania, łatwiej określisz, jaki styl ubierania będą preferowali. Kiedy już określisz swoją grupę docelową podejmij następny krok->
Pomyśl o franczyzie !

Nie da się ukryć, że dziś w branży odzieżowej prym wiodą sieci franczyzowe. Dlatego związanie się z którąś z popularnych sieci to największy „pewniak”. Znany sklep będzie przyciągał klientów może mieć już swoją grupę docelową odbiorców i wtedy jest zdecydowanie łatwiej, gdyż to franczyzodawca ma na swoich barkach reklame i promocję produktu.
Na wykończenie sklepu sieciowego o pow. 60 metrów należy przeznaczyć zazwyczaj od ok. 50 do 100 tys. zł netto. Zazwyczaj to franczyzodawca zadba o to, by Twój lokal wyglądał modnie i nowocześnie. Zdarza się, że towar można otrzymać w komis, a więc rozliczenie nastąpi dopiero po tym, gdy klienci kupią go od Ciebie. Dzięki temu zaoszczędzisz na zatowarowaniu. Minusem są oczywiście opłaty względem dawcy franczyzy oraz zależność od jego wymagań.
Zarabiaj !
Specyfika prowadzenia sklepu wiąże się z koniecznością zatrudnienia obsługi, i to już od początku działalności. Dodatkowe koszty będą generowane także przez konieczność posiadania kasy fiskalnej. Warto pamiętać o zabezpieczeniu antywłamaniowym sklepu oraz o ubezpieczeniu towaru.
Jeśli jednak sklep okaże się popularny, koszty powinny szybko się zwrócić. W branży odzieżowej marże mogą wynosić nawet do 50 proc. ceny! Dobrze zorganizowany sklep powinien zarabiać na siebie już po kilku miesiącach.
Jeśli tak się nie stanie, będzie to znakiem, że gdzieś został popełniony błąd. Przyczyną niepowodzenia najczęściej jest źle dobrana lokalizacja lub nieodpowiedni asortyment. Nie należy także zapominać o miłej i fachowej obsłudze klienta – gdy tej zabraknie, nie pomogą nawet niskie ceny.
Internet, Internet, Internet !
Rozwiązaniem, które może funkcjonować samodzielnie lub jednocześnie ze sklepem stacjonarnym będzie sklep internetowy. Sklep internetowy to oczywiście większa grupa docelowa, jednak i konkurencja jest zdecydowanie większa. Coś za coś można powiedzieć. W taki przypadku warto znaleźć sobie konkretna grupę odbiorców i zdecydować się na konkretny wyszukany produkt.
W przypadku sklepu internetowego koszty ograniczą się do zakupu towaru, stworzenia strony internetowej (minimalny koszt to ok. 2-5 tys. zł) oraz… intensywnej kampanii reklamowej.
Podczas prowadzenia sklepu internetowego reklama i marketing mogą okazać się znacznie ważniejsze niż w przypadku sklepu stacjonarnego.
Sklep bez dobrej reklamy nie będzie miał szans na znalezienie jakichkolwiek klientów, dlatego nie warto oszczędzać na wydatkach związanych z promocją w wyszukiwarkach oraz w portalach internetowych. Skromny budżet na ten cel może wynosić 500-1000 zł miesięcznie, aczkolwiek górna granica w tym przypadku nie istnieje.
A jak to się ma w Ostrowie ?
Ostrowskim centrum handlu stała się Galeria Ostrovia. To tam teraz skupia się ostrowski handel, co wywołuje niesmak przedsiębiorców z centrum.
W centrum, gdzie ceny najmu lokali są mocno wygórowane coraz częściej mamy do czynienia z likwidacjami sklepów, więc warto zastanowić się nad decyzją o lokowaniu pieniędzy w ten biznes. Ceny najmu w Galerii są zwykle owiane tajemnicą i ustalane są indywidualnie w zależności od powierzchni, czasu najmu i branży, jednak nie są.

 

Publikacja:
opublikowano w Biznes
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)