• wtorek, 21 marzec 2017 13:10

Rejestr działalności regulowanej – wykreślanie firm na nowych zasadach

Rejestr działalności regulowanej – wykreślanie firm na nowych zasadach
Rejestr działalności regulowanej – wykreślanie firm na nowych zasadach © archiwum

Organy prowadzące rejestry działalności regulowanej otrzymały możliwość wykreślania przedsiębiorców (spółek) w sytuacji, kiedy uzyskają informacje o wykreślaniu danego podmiotu z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS). Zmiana dotyczy przypadków, gdy przedsiębiorca nie złoży wcześniej wniosku o wykreślenie.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

Jak wskazuje resort rozwoju, dotąd organ prowadzący rejestr wydawał decyzję o wykreśleniu przedsiębiorcy z rejestru działalności gospodarczej z urzędu albo też na wniosek. Odpowiadanie przesłanki do wydania tego rodzaju określał art. 71 ust. 1 w związku z ust. 3 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Przesłankami są np. złożenie przez przedsiębiorcę oświadczenia o spełnianiu warunków dla wykonywania działalności regulowanej, które nie jest zgodne ze stanem faktycznym, oraz stwierdzenie przez organ prowadzący rejestr rażącego naruszenia takich warunków.

Organy mogą też dokonać wykreślenia z urzędu, gdy uzyskają informacje o zgonie przedsiębiorcy lub po uzyskaniu informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) o wykreśleniu przedsiębiorcy. Nie było jednak przepisu pozwalającego na wykreślenie po uzyskaniu informacji o wykreśleniu spółki z KRS.

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)