• piątek, 08 marzec 2013 21:32

Wyślij PIT przez Internet

Wyślij PIT przez Internet

W ubiegłym roku ponad 2 miliony podatników rozliczyło się przez sieć. Ilu zrobi to teraz? Wszystko wskazuje na to, że o wiele więcej. Dlaczego? Bo taka forma składania zeznań podatkowych ma same zalety.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

Rozliczenie w formie elektronicznej to najszybszy i najprostszy sposób złożenia rocznego zeznania. Oszczędzasz zarówno czas, jak i pieniądze. Nie musisz stać w kolejce, by złożyć lub nadać PIT, nie płacić za wysyłkę. Całą operację wykonasz z domowego komputera w kilka minut. Nie musisz posiadać podpisu elektronicznego. Przez Internet możesz złożyć: PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 oraz PIT-39 wraz z załącznikami.

Warto wiedzieć
Bez podpisu elektronicznego możesz też dokonać korekty deklaracji i rozliczyć się wspólnie ze współmałżonkiem (nie musi on składać pełnomocnictwa UPL-1).

Przed wypełnieniem zeznania przygotuj następujące dane:
- PESEL,
- NIP (jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą albo jesteś zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, albo płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne za zatrudnionego pracownika),
- Twoje imię i nazwisko,
- data urodzenia,
- kwotę przychodu wykazaną w PIT za 2011 roku lub kwotę 0, jeśli za 2011 r. nie składałeś zeznania podatkowego.
Na podstawie tych danych system zweryfikuje autentyczność składanej deklaracji.

PIT możesz złożyć za pomocą:
- aktywnego formularza dostępnego na stronie www.e-deklaracje.gov.pl. Przed jego wypełnieniem niezbędne jest pobranie i zainstalowanie najnowszej wersji. Wtyczki (plug-in) wersja 3.0.0,
- aplikacji desktopowej e-deklaracje (dostępna na stronie www.e-deklaracje.gov.pl, zakładka „Do pobrania”).

Nie musisz się martwić, czy przesłane przez Internet zeznanie PIT dotarło do urzędu skarbowego – system wydaje poświadczenie złożenia e-deklaracji. Po wysłaniu zeznania wyświetli się numer referencyjny, który pozwoli na pobranie urzędowego poświadczenia odbioru (UPO). Tylko ono jest ważnym dla urzędu skarbowego i dla ciebie potwierdzeniem, że złożyłeś PIT elektroniczny. Zapisz go na dysku. Możesz też zrobić jego wydruk, przyda się w razie awarii komputera.

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)