Łatwa zmiana operatora telefonicznego
Nie jesteś zadowolony z usług swojego dostawcy? Chciałbyś zmienić ofertę na korzystniejszą? Nic prostszego! Ta procedura nie jest skomplikowana.
Masz zdjęia lub film do tego artykułu? Wyślij je do nas!
Twoje rachunki są wysokie, mimo że mało rozmawiasz? Koleżanka telefonuje non stop, a płaci mniej od ciebie, bo należy do innej sieci? Zastanów się nad zmianą operatora! Obecnie nie wiąże się to już ze zmianą numeru, a naprawdę sporo można na tym zaoszczędzić. Jak to zrobić? Wyjaśniany.
1. SPRAWDŹ OFERTY I WYBIERZ NAJLEPSZĄ DLA SIEBIE
- Zanim zdecydujesz się na przeniesienie numeru, dokładnie porównaj oferty operatorów. Sprawdź wysokość abonamentu lub wymaganą kwotę doładowania karty. Dowiedz się, ile darmowych minut wliczono w abonament oraz ile kosztuje minuta rozmowy i wysłanie esemesa. Czasem operatorzy dają też inne bonusy., np. możliwość tańszej lub darmowej rozmowy z wybranymi numerami. Na podstawie tych porównań wybierz korzystną dla siebie ofertę.
2. WYPEŁNIJ WYMAGANE DOKUMENTY
- W tym celu udaj się do biura obsługi nowego operatora. Zostaniesz tam poproszony o podpisanie:
- wniosku o przeniesienie numeru telefonu;
- nowej umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych;
- pełnomocnictwa, które pozwoli nowemu operatorowi przeprowadzić dalszą procedurę w twoim imieniu, m.in. złożyć za ciebie rezygnację z poprzedniej umowy.
- WAŻNE! Pełnomocnictwa nie musisz podpisywać, gdy chcesz osobiście zrezygnować z usług. Wtedy powinieneś pójść do biura poprzedniego operatora, złożyć wypowiedzenie umowy i dostać od niego zgodę na przeniesienie numeru.
3. POCZEKAJ NA ROZPATRZENIE WNIOSKU O PRZENIESIENIE
- Operator komórkowy ma na to:
- 6 godzin roboczych, jeśli wniosek złożyłeś osobiście w biurze,
- 3 dni robocze, gdy złożyłeś go w inny sposób, np. przez Internet.
- Operator stacjonarny ma na to:
- 1 dzień roboczy, gdy złożyłeś wniosek osobiście w biurze,
- 14 dni roboczych, jeśli złożyłeś wniosek w inny sposób.
4. DAJ CZAS NOWEJ FIRMIE NA URUCHOMIENIE USŁUGI
- Gdy zgoda zostanie wydana, nastąpi przeniesienie numeru. Może to trwać 1 dzień roboczy dla telefonu komórkowego i 7 dni roboczych dla stacjonarnego. Możesz też wyznaczyć późniejsza datę.
O tym powinieneś pamiętać, przenosząc numer:
- Sprawdź, czy nie masz żadnych zaległych rachunków, jeśli bowiem nie uregulowałeś opłat, operator może odmówić ci zgody na przeniesienie numeru.
- Udając się do nowego operatora, weź ze sobą dowód osobisty (jest konieczny do podpisania umowy) i ostatni rachunek (niektóre firmy tego wymagają).
- Przeniesienie numeru nic nie kosztuje, operatorzy nie mogą więc pobierać za to opłat.
Uwaga! W razie problemów lub pytań możesz zadzwonić na infolinię Urzędu Komunikacji Elektronicznej, nr telefonu: 801 900 853.