• wtorek, 20 sierpień 2013 05:01

Łatwa zmiana operatora telefonicznego

Łatwa zmiana operatora telefonicznego
Łatwa zmiana operatora telefonicznego © © archiwum

Nie jesteś zadowolony z usług swojego dostawcy? Chciałbyś zmienić ofertę na korzystniejszą? Nic prostszego! Ta procedura nie jest skomplikowana.

Masz zdjęia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Typography
  • Small
Udostępnij to

Twoje rachunki są wysokie, mimo że mało rozmawiasz? Koleżanka telefonuje non stop, a płaci mniej od ciebie, bo należy do innej sieci? Zastanów się nad zmianą operatora! Obecnie nie wiąże się to już ze zmianą numeru, a naprawdę sporo można na tym zaoszczędzić. Jak to zrobić? Wyjaśniany.

1. SPRAWDŹ OFERTY I WYBIERZ NAJLEPSZĄ DLA SIEBIE
- Zanim zdecydujesz się na przeniesienie numeru, dokładnie porównaj oferty operatorów. Sprawdź wysokość abonamentu lub wymaganą kwotę doładowania karty. Dowiedz się, ile darmowych minut wliczono w abonament oraz ile kosztuje minuta rozmowy i wysłanie esemesa. Czasem operatorzy dają też inne bonusy., np. możliwość tańszej lub darmowej rozmowy z wybranymi numerami. Na podstawie tych porównań wybierz korzystną dla siebie ofertę.

2. WYPEŁNIJ WYMAGANE DOKUMENTY
- W tym celu udaj się do biura obsługi nowego operatora. Zostaniesz tam poproszony o podpisanie:
- wniosku o przeniesienie numeru telefonu;
- nowej umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych;
- pełnomocnictwa, które pozwoli nowemu operatorowi przeprowadzić dalszą procedurę w twoim imieniu, m.in. złożyć za ciebie rezygnację z poprzedniej umowy.
- WAŻNE! Pełnomocnictwa nie musisz podpisywać, gdy chcesz osobiście zrezygnować z usług. Wtedy powinieneś pójść do biura poprzedniego operatora, złożyć wypowiedzenie umowy i dostać od niego zgodę na przeniesienie numeru.

3. POCZEKAJ NA ROZPATRZENIE WNIOSKU O PRZENIESIENIE
- Operator komórkowy ma na to:
- 6 godzin roboczych, jeśli wniosek złożyłeś osobiście w biurze,
- 3 dni robocze, gdy złożyłeś go w inny sposób, np. przez Internet.
- Operator stacjonarny ma na to:
- 1 dzień roboczy, gdy złożyłeś wniosek osobiście w biurze,
- 14 dni roboczych, jeśli złożyłeś wniosek w inny sposób.

4. DAJ CZAS NOWEJ FIRMIE NA URUCHOMIENIE USŁUGI
- Gdy zgoda zostanie wydana, nastąpi przeniesienie numeru. Może to trwać 1 dzień roboczy dla telefonu komórkowego i 7 dni roboczych dla stacjonarnego. Możesz też wyznaczyć późniejsza datę.

O tym powinieneś pamiętać, przenosząc numer:

- Sprawdź, czy nie masz żadnych zaległych rachunków, jeśli bowiem nie uregulowałeś opłat, operator może odmówić ci zgody na przeniesienie numeru.

- Udając się do nowego operatora, weź ze sobą dowód osobisty (jest konieczny do podpisania umowy) i ostatni rachunek (niektóre firmy tego wymagają).

- Przeniesienie numeru nic nie kosztuje, operatorzy nie mogą więc pobierać za to opłat.

Uwaga! W razie problemów lub pytań możesz zadzwonić na infolinię Urzędu Komunikacji Elektronicznej, nr telefonu: 801 900 853.

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci się?
Rate this item
(0 głosów)