• czwartek, 18 wrzesie┼ä 2014 12:39

Ka┼╝dy mo┼╝e wej┼Ť─ç do sieci

Z roku na rok wzrasta zaufanie internautów do handlu elektronicznego
Z roku na rok wzrasta zaufanie internautów do handlu elektronicznego Z roku na rok wzrasta zaufanie internaut├│w do handlu elektronicznego © ┬ę archiwum

Internet stał się tak powszechny, że jego dominacja w codziennym życiu już nikogo ani nie dziwi, ani nie ekscytuje. Sieć to coraz bardziej popularny sposób porozumiewania się wszystkich ze wszystkimi.

Masz zdj─Öia lub film do tego artyku┼éu?   Wy┼Ťlij je do nas!

Typography
  • Small
Udost─Öpnij to

Internet to nic innego jak sie─ç, czyli po┼é─ůczenie ze sob─ů w rozmaity spos├│b komputery, kt├│rych u┼╝ytkownicy mog─ů wzajemnie wymienia─ç zgromadzone w nich informacje. Oczywi┼Ťcie cz─Ö┼Ť─ç g┼é├│wnie nadaje wiadomo┼Ťci, wi─Ökszo┼Ť─ç je odbiera, ale ka┼╝dy jest r├│wnoprawnym sieciowym partnerem.

Internet nie zosta┼é stworzony jedynie dla cel├│w towarzyskich, ale przede wszystkim z ch─Öci udost─Öpniania informacji szerszemu gronu odbiorc├│w. Dzi┼Ť jednak stanowi on nie tylko ┼║r├│d┼éo wiedzy, ale i podstawowe narz─Ödzie komunikacji zar├│wno dla os├│b prywatnych, jak i dla gospodarki. Dzi─Öki bezpo┼Ťredniemu dost─Öpowi do Internetu firma mo┼╝e zwi─Ökszy─ç swoje szanse na rynku, tak samo lokalnym, jak szerszym (narodowym czy zagranicznym), zwyk┼éy cz┼éowiek mo┼╝e sam zarz─ůdza─ç swoimi pieni─Ödzmi, ucze┼ä zdobywa─ç wiedz─ÖÔÇŽ

PO CO NAM SIE─ć?
Wi─Ökszo┼Ť─ç u┼╝ytkownik├│w Internetu si─Öga do zasob├│w sieci, by:
- Znale┼║─ç ka┼╝d─ů potrzebn─ů informacj─Ö, korzystaj─ůc z wyszukiwarki, katalogu i licznych baz danych; ten informator znajduje si─Ö praktycznie w zasi─Ögu r─Öki, nie trzeba przeszukiwa─ç ca┼éego bibliotecznego katalogu;
- Uzupe┼éni─ç swoje wiadomo┼Ť─ç o ┼Ťwiecie, o dniu bie┼╝─ůcym, o sytuacji ekonomicznej czy politycznej; to dla tych cel├│w stworzone zosta┼éy, przygotowane przez internetowe redakcje, serwisy o r├│┼╝nej tematyce (informacje, biznes, kultura, sport, rozrywka);
- Komunikowa─ç si─Ö, zak┼éadaj─ůc skrzynk─Ö poczty elektronicznej i wysy┼éaj─ůc e-maile lub uczestnicz─ůc w internetowych pogaw─Ödkach na ┼╝ywo, w grupach dyskusyjnych (np. ze wzgl─Ödu na szybko┼Ť─ç odbioru naszej wiadomo┼Ťci znacznie ┼éatwiej w ten spos├│b przekaza─ç pracownikowi, korzystaj─ůcemu z dobrodziejstwa sieci, wa┼╝n─ů i wymagaj─ůc─ů reakcji informacji, to samo mo┼╝e dotyczy─ç partner├│w, z kt├│rymi robi si─Ö interesy).

Internauci chc─ů dzieli─ç si─Ö pasjami, umieszczaj─ůc w sieci w┼éasn─ů stron─Ö WWW. Przygotowanie jej najlepiej zleci─ç fachowcom, Mo┼╝na te┼╝ to zrobi─ç samemu, u┼╝ywaj─ůc kreator├│w stron internetowych, poznaj─ůc tajniki j─Özyk├│w programowania stron. Strona taka mo┼╝e by─ç doskona┼é─ů promocj─ů zar├│wno firmy, jak i np. artysty, kt├│remu brak odpowiedniej si┼éy przebicia.

Dzi─Öki sieci mo┼╝na kupowa─ç w tysi─ůcach Internetowych sklep├│w, ale te┼╝ i w nich sprzedawa─ç. Mo┼╝na zamawia─ç r├│┼╝nego typu us┼éugi dla firmy i dla siebie, za┼éo┼╝y─ç konto w banku i dokonywa─ç r├│┼╝nych transakcji z biura czy domu. A poza tym mo┼╝na mie─ç dost─Öp do tego wszystkiego o ka┼╝dej porze dnia i nocy, bez wzgl─Ödu na miejsce.

JAKI JEST POLSKI INTERNET?
Jak nasza sie─ç wygl─ůda na tle ┼Ťwiata? Do czego Polacy wykorzystuj─ů Internet? Czego w niej szukaj─ů? Wiele odpowiedzi na te pytania mo┼╝na znale┼║─ç w raporcie ÔÇ×Internet 2006ÔÇŁ firmy Gemius, podsumowuj─ůcym najwa┼╝niejsze wydarzenia na polskim rynku internetowym.

Z bada┼ä specjalist├│w wynika, ┼╝e miniony rok up┼éyn─ů┼é pod znakiem dynamicznego rozwoju sektora e-commerce oraz reklamy internetowej. Rok 2014 to r├│wnie┼╝ okres coraz silniejszego przenikania si─Ö medi├│w tradycyjnych i Internetu, a tak┼╝e wzrost zainteresowania u┼╝ytkownik├│w stronami stworzonymi zgodnie z ide─ů Web 2.0., czyli tym, co spece od sieci nazywaj─ů Internetem interaktywnym, pozwalaj─ůcym na nieskr─Öpowan─ů wymian─Ö wszelkich tre┼Ťci multimedialnych ÔÇô od d┼║wi─Ök├│w ÔÇô poprzez filmy ÔÇô do zaawansowanych artystycznie animacji.

Jak wynika z raportu, z roku na rok wzrasta zaufanie polskich internaut├│w do handlu elektronicznego. Od 2005 roku liczba internaut├│w, kt├│rzy dokonali kiedykolwiek zakupu w Internecie, zwi─Ökszy┼éa si─Ö o blisko jedn─ů trzeci─ů, z 41 proc. do 55 proc! Specjali┼Ťci szacuj─ů, ┼╝e nawet 70 proc. internaut├│w z Polski dokona takiego zakupu w tym roku przynajmniej raz! W sierpniu 2006 serwis aukcyjny Allegro.pl odwiedzi┼é co drugi u┼╝ytkownik sieci (54,53 proc.). Na zapoznanie si─Ö z ofert─ů po┼Ťwi─Öci┼é przeci─Ötnie 2 godz. 46 min. i 11 s. ÔÇô czyli ponad 6 proc. czasu sp─Ödzonego w Internecie w tym miesi─ůcu.

W┼Ťr├│d sklep├│w internetowym najwi─Ökszym zainteresowaniem cieszy┼éy si─Ö kategorie internetowe ÔÇô w sierpniu 2006 r. zajrza┼é na ich strony co czwarty polski internauta (24,99 proc.). Na drugim miejscu znalaz┼éy si─Ö sklepy wielobran┼╝owe (17,20 proc.), a na trzecim sklepy specjalistyczne (17,14 proc.).

NIE TYLKO ZAKUPY
Rzetelna informacja, szybko┼Ť─ç komunikowania, r├│┼╝norodno┼Ť─ç opinii i interaktywno┼Ťci to zalety Internetu. Nie dziwi zatem fakt, ┼╝e polscy internauci coraz cz─Ö┼Ťciej zagl─ůdaj─ů do internetowych wyda┼ä ulubionych gazet, s┼éuchaj─ů on-line radia czy te┼╝ za po┼Ťrednictwem sieci ogl─ůdaj─ů telewizj─Ö. Wed┼éug raportu firmy Gemius od pa┼║dziernika 2004 r. odsetek internaut├│w s┼éuchaj─ůcych internetowego radia zwi─Ökszy┼é si─Ö o 43 proc. Natomiast w stosunku do listopada 2005 ÔÇô o 17 proc. Jednocze┼Ťnie w analizowanym okresie zmniejszy┼é si─Ö odsetek s┼éuchaj─ůcych radia w spos├│b tradycyjny ÔÇô z 59 proc. w pa┼║dzierniku 2005 do 50 proc. w listopadzie 2006 roku.

Polscy internauci to tak┼╝e aktywni tw├│rcy cyberprzestrzeni. Pierwsze p├│┼érocze 2006 roku min─Ö┼éo pod znakiem dynamicznego rozwoju serwis├│w umo┼╝liwiaj─ůcych ogl─ůdanie oraz publikowanie materia┼é├│w audio-wideo. Jak wynika z bada┼ä Megapanel PBI/Gemius, w okresie od stycznia do sierpnia liczba u┼╝ytkownik├│w tych witryn wzros┼éa o ponad 150 proc., z 1,97 mln do 4,97 mln. W sierpniu 2006 r. serwisy z plikami muzycznymi i filmami odwiedzi┼éo niemal 40 proc. internaut├│w, w tym co drugi u┼╝ytkownik w wieku od 15 do 24 lat.

W zesz┼éym roku w dalszym ci─ůgu bardzo dobrze rozwija┼é si─Ö internetowy rynek reklamowy. Firmy wi─Öcej ni┼╝e rok wcze┼Ťniej wyda┼éy na promocj─Ö w Internecie. Jak pokazuj─ů wyniki raportu, do kreacji reklamowych lubianych przez u┼╝ytkownik├│w sieci nale┼╝─ů: buton, link sponsorowany, banner oraz billboard. Najmniejsz─ů sympati─ů internaut├│w ciesz─ů si─Ö natomiast wszelkiego rodzaju pop-upy, czyli okienka wyskakuj─ůce podczas przegl─ůdania stron internetowych.

Dynamiczny wzrost warto┼Ťci rynku reklamy internetowej, rosn─ůca liczba internaut├│w oraz systematyczny przyrost ┼é─ůczy szerokopasmowych to czynniki sprzyjaj─ůce wykorzystywanie w codziennej praktyce biznesowej nowoczesnych form promocji. Marketing interaktywny, rozumiany jako kontakt z klientem za pomoc─ů kana┼é├│w komunikacji, g┼é├│wnie Internetu i telefonu, wykorzystano w 2006 r. blisko 2/3 przedsi─Öbiorstw w Polsce.

Najbardziej powszechn─ů form─ů marketingu interaktywnego, by┼éa komunikacja mailingowa, stosowana w o┼Ťmiu na dziewi─Ö─ç firm wykorzystuj─ůcych marketing interaktywny. Inne popularne dzia┼éania marketingowe to reklama internetowa w formie baner├│w, layer├│w itd. (57 proc.) oraz promocje sprzeda┼╝y organizowane w Internecie (41 proc.). Wyniki bada┼ä pokazuj─ů jednocze┼Ťnie, ┼╝e to Internet, a nie telefon, by┼é g┼é├│wnym sposobem docierania do odbiorc├│w.

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci si─Ö?
Rate this item
(0 głosów)
stop-hejt
Dzielenie si─Ö opini─ů jest cenne, ale mo┼╝e rani─ç innych!
Komentujesz? Nie ra┼ä i nie obra┼╝aj innych! "Nie" dla komentarzy zawieraj─ůcych - przemoc, pomawianie, gro┼║by, propagowanie nienawi┼Ťci, fa┼észywe informacje, spam. Widzisz tak─ů wypowied┼║? Zg┼éo┼Ť j─ů, korzystaj─ůc z opcji zg┼éo┼Ť nadu┼╝ycie.