• pi─ůtek, 06 listopad 2020 08:53

Zostań w domu i ćwicz bezpiecznie

Zostań w domu i ćwicz bezpiecznie
Zosta┼ä w domu i ─çwicz bezpiecznie © archiwum

Dla zdrowia i w┼éasnego bezpiecze┼ästwa seniorzy powinni pozosta─ç w domach. Dla aktywnych, kt├│ry spacerowali, je┼║dzili na rowerze czy maszerowali z kijkami nordic walking, brzmi to jak wyrok. Ale w domu r├│wnie┼╝ mo┼╝na ─çwiczy─ç, nie nara┼╝aj─ůc si─Ö na zaka┼╝enie.

Masz zdj─Öia lub film do tego artyku┼éu?   Wy┼Ťlij je do nas!

Typography
  • Small
Udost─Öpnij to

Wed┼éug lekarzy ruch aktywuje kom├│rki odporno┼Ťciowe, dlatego tak wa┼╝ne jest, aby uprawia─ç gimnastyk─Ö ÔÇô nawet w domowym zaciszu. Do ─çwicze┼ä mo┼╝na wykorzysta─ç meble, np. krzes┼éo, parapet albo ┼Ťcian─Ö. Jednym z ─çwicze┼ä, kt├│re dzia┼éa rozci─ůgaj─ůco i wzmacniaj─ůco, jest podej┼Ťcie do krzes┼éa, oparcie si─Ö o nie i wspinanie na palce.

Mo┼╝na wykona─ç r├│wnie┼╝ przysiady przy parapecie albo opieraj─ůc si─Ö o ┼Ťcian─Ö. Opr├│cz tego warto usi─ů┼Ť─ç pod ┼Ťcian─ů, przystawi─ç do niej r─Öce i sun─ů─ç po niej d┼éo┼ämi od do┼éu do g├│ry. Mo┼╝na tak┼╝e podnosi─ç naprzemiennie r─Öce do gry, wykonywa─ç s┼éony. Nale┼╝y pami─Öta─ç, by wszystkie ─çwiczenia wykonywa─ç powoli i w miar─Ö swoich mo┼╝liwo┼Ťci.

Warto te┼╝ gimnastykowa─ç si─Ö podczas codziennych obowi─ůzk├│w. Ju┼╝ samo sprz─ůtanie jest wyczerpuj─ůcym treningiem, podczas kt├│rego mo┼╝na spali─ç du┼╝o kalorii. Doskona┼é─ů rozrywk─ů i ─çwiczeniem r├│wnocze┼Ťnie jestÔÇŽ taniec.

Publikacja:
Sebastian Kalak
Podoba Ci si─Ö?
Rate this item
(0 głosów)
stop-hejt
Dzielenie si─Ö opini─ů jest cenne, ale mo┼╝e rani─ç innych!
Komentujesz? Nie ra┼ä i nie obra┼╝aj innych! "Nie" dla komentarzy zawieraj─ůcych - przemoc, pomawianie, gro┼║by, propagowanie nienawi┼Ťci, fa┼észywe informacje, spam. Widzisz tak─ů wypowied┼║? Zg┼éo┼Ť j─ů, korzystaj─ůc z opcji zg┼éo┼Ť nadu┼╝ycie.